Wydłużenie przystanku Kórnicka, zmodernizowanego w 2021
Kategoria
Projekt ogólnomiejski mały
Nazwa projektu
Wydłużenie przystanku Kórnicka, zmodernizowanego w 2021
Skrócony opis projektu
Likwidacja zatorowości na przejściu dla pieszych - przez nadjeżdżający drugi tramwaj i usprawni przesiadkowanie.
Opis projektu
Opis projektu - stanowi załącznik nr 2.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Skrzyżowanie ulicy Jana Pawła II z ul. Kórnicką - przystanek w ulicy Jana Pawła II od strony zachodniej, w kierunku R. RatajeInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
-Uzasadnienie realizacji projektu
Realizacja tego projektu ma na celu dostosowanie do wymogów funkcjonalności tak ważnego węzła przesiadkowego, jakim jest węzeł "Kórnicka". Rozwinięcie tego uzasadnienia - stanowi zał nr. 3.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Vide zał. Nr 3 - rozwinięcie
Uzasadnienie realizacji projektu - ad. pkt. IX
Uzasadnienie realizacji projektu - ad. pkt. IX
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Analiza możliwości realizacji wydłużenie przystanku | 5 000 |
Opracowanie projektu technicznego | 20 000 |
Usunięcie kostki brukowej granitowej (70 metrów kwadratowych) | 20 000 |
Ułożenie ścianek peronowych przefabrykowanych | 30 000 |
Ułożenie płytek fakturowanych i chodnikowych | 40 000 |
Wygrodzenie przystanku - zainstalowanie błotochronów | 60 000 |
SUMA: | 175 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 2 500 |
Dodatkowe załączniki
Odpowiedź na interpelację z 31.12.2021 - dot. wydłużenia tego przystanku | Za_cznik nr 4.pdf |
Odpowiedź na interpelację z 26.03.2024 - dot. wydłużenia tego przystanku | Za_cznik nr 5.pdf |
Opis projektu - dot. pktu V Formularza | Za_cznik nr 2.pdf |
Uzasadnienie relizacji projektu - dot. pktu IX Formularza | Za_cznik nr 3.pdf |
Spis dodatkowych załączników | Za_cznik nr 6.pdf |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami UMP przekazuje projekt do kolejnego etapu z prośbą o zaopiniowanie przez Zarząd Dróg Miejskich, Zarząd Transportu Miejskiego oraz Biuro Miejskiego Inżyniera Ruchu. Ulica Jana Pawła II znajduje się we władaniu ZDM, a przystankami zarządza ZTM.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Michał Urbański, Kamila Żurek, w dniu 05.07.2024 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM)
Decyzja podjęta w pierwszym etapie: Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęZłożone odwołanieTreść odwołania: (...) Istniejące parametry jezdni tej ulicy, nie kolidują z wydłużeniem przystanku tramwajowego, gdyż teren przewidziany na jego wydłużenie, jest zlokalizowany poza jezdnią tj. między jezdnią a torowiskiem tramwajowym (...) pismo z dnia 2/09/24 (11 stron) w dyspozycji GPKarta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: nieUzasadnienie Z uwagi na brak możliwości zmiany parametrów jezdni ulicy Jana Pawła II, proponowane zadanie nie jest możliwe do realizacji.Zespół Obradował w składzie: Agnieszka Kaczmarek, Andrzej GapskiKryteria zasadnicze 1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - nie5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO25. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - tak- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2025 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - nie16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie- Czy projekt wymaga opinii WUiA? - tak - .- Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie- Czy projekt wymaga opinii MIR? - tak - .- Czy projekt wymaga opinii PIM? - tak - .16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - tak- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - tak- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - tak- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - tak17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 175 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 2 500 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 1 000 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 3 500 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - nieB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie -
dodatkowa rekomendacja:
Biuro Miejskiego Inżyniera Ruchu
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projektowane rozwiązania nie mogą pogorszyć warunków ruchu na skrzyżowaniu ulic Jana Pawła i KórnickiejZespół Obradował w składzie: Łukasz Dondajewski, Maciej Teresiak -
dodatkowa rekomendacja:
Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM)
Karta Oceny Projektu Uzasadnienie brak uwag PIMZespół Obradował w składzie: ----