Bezkolizyjny przejazd rowerowo-pieszy pod ul. Warszawską
Kategoria
Projekt ogólnomiejski duży
Nazwa projektu
Bezkolizyjny przejazd rowerowo-pieszy pod ul. Warszawską
Skrócony opis projektu
Poprawa jakości przejścia/przejazdu bezkolizyjnego pod ul. Warszawską w Poznaniu, na wysokości rzeki Cybiny
Opis projektu
Poprawa jakości drogi rowerowej oraz ciągu pieszego pod ul. Warszawską na wysokości rzeki Cybiny:
- ciąg pieszy między os. Zieliniec/Gruszczyn/Swarzędz a os. Antoninek/Poznaniem.
- szlaki rowerowe: cysterski szlak rowerowy, piastowski szlak rowerowy.
Aktualnie przejście realizowane jest dwoma biegami schodów, przejściem gdzie występują przewężenia oraz różnice poziomów. Ponadto są wnęki między filarami mostu, które stwarzają realne zagrożenie bezpiecz. wieczorową porą, ale nie tylko (nie widać, czy ktoś się nie ukrywa). Komunikacja jest mocno ograniczona dla wszystkich uczestników w szczególności: niepełnosprawnych, matek z małymi dziećmi w wózkach, rowerzystów oraz osób starszych. Projekt zakłada wykonanie rampy na palach równolegle do ul. Warszawskiej od ul. Sośnickiej. Następnie wykonanie kładki z tarasem widokowym pod mostem ul. Warszawskiej i torów kolejowych nad ul. Cybiną. Kładka kotwiona do nasypu pod obecnym przejściem lub podwieszona do istn. konstrukcji mostowych. Kładka mogłaby nawiązywać stylistycznie do ścieżki w koronach drzew.
- ciąg pieszy między os. Zieliniec/Gruszczyn/Swarzędz a os. Antoninek/Poznaniem.
- szlaki rowerowe: cysterski szlak rowerowy, piastowski szlak rowerowy.
Aktualnie przejście realizowane jest dwoma biegami schodów, przejściem gdzie występują przewężenia oraz różnice poziomów. Ponadto są wnęki między filarami mostu, które stwarzają realne zagrożenie bezpiecz. wieczorową porą, ale nie tylko (nie widać, czy ktoś się nie ukrywa). Komunikacja jest mocno ograniczona dla wszystkich uczestników w szczególności: niepełnosprawnych, matek z małymi dziećmi w wózkach, rowerzystów oraz osób starszych. Projekt zakłada wykonanie rampy na palach równolegle do ul. Warszawskiej od ul. Sośnickiej. Następnie wykonanie kładki z tarasem widokowym pod mostem ul. Warszawskiej i torów kolejowych nad ul. Cybiną. Kładka kotwiona do nasypu pod obecnym przejściem lub podwieszona do istn. konstrukcji mostowych. Kładka mogłaby nawiązywać stylistycznie do ścieżki w koronach drzew.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
ul. Warszawska na wysokości rzeki Cybiny między ul. Sośnica oraz ul. Świętowidzką w PoznaniuInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
-Uzasadnienie realizacji projektu
Poprawa jakości życia mieszkańców miasta Poznania, przyjezdnych oraz turystów korzystających z trasy szlaków rowerowych. Usprawnienie komunikacji pieszej i rowerowej bez barier. Zwiększenie bezpieczeństwa przejścia pod ul. Warszawską, brak miejsc ukrytych np. za filarami.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Koncepcja przestrzenna, badania geotechniczne gruntu, ekspertyza konstr. mostowych wg potrzeb, projekt budowlany oraz wykonawczy wraz z uzgodnieniami | 100 000 |
Realizacja inwestycji | 1 500 000 |
SUMA: | 1 600 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 200 000 |
Dodatkowe załączniki
Załacznik graficzny - stan istniejący | Stan istniej_cy.pdf |
Załącznik graficzny - schemat | Schemat.pdf |
Załacznik graficzny - wizualizacje | Wizualizacje.pdf |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami nie rekomenduje projektu do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami opiniuje projekt negatywnie i nie przekazuje do kolejnego etapu w związku z niespełnieniem warunku określonego w § 3 ust. 14 pkt. 2, załącznika nr 1 do uchwały Nr XCIX/1950/VIII/2024 RADY MIASTA POZNANIA z dnia 26 marca 2024 r. - ZASADY I TRYB POZNAŃSKIEGO BUDŻETU OBYWATELSKIEGO 2025, tj. warunku znajdowania się terenu, na którym ma być realizowany projekt, w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta). Projekt obejmuje m.in. działki w obrębie GŁOWIENIEC ark. 26 dz. 34/3 i dz. 35, które nie znajdują się we władaniu Miasta Poznania i stanowią tereny kolejowe oraz dz. 23/5 będącą w trwałym zarządzie Marszałka Województwa Wielkopolskiego.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
nie
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Michał Urbański, Kamila Żurek, w dniu 05.07.2024 r.
Nie złożono odwołania