Zieleń i ławki na jeżycko-łazarskim fyrtlu
Kategoria
projekt rejonowy duży >
13 - Jeżyce, św.Łazarz
Nazwa projektu
Zieleń i ławki na jeżycko-łazarskim fyrtlu
Skrócony opis projektu
Zagospodarowanie zielenią wybranych przestrzeni wraz z instalacją ławek na ulicach Jeżyc i Łazarza
Opis projektu
Projekt przewiduje zagospodarowanie zielenią oraz montaż ławek w wybranych przestrzeniach ulic położonych w obrębie osiedli Jeżyce i Św. Łazarz.
Projekt obejmuje nasadzenia drzew oraz zieleni niskiej. Nasadzenia będą mogły być wykonane na chodnikach oraz jezdniach w miejscach, które nie są użytkowane przez kierowców i pieszych. Zmniejszona zostanie powierzchnia betonowej nawierzchni. Możliwe jest także powiększenie mis rosnących już drzew, aby polepszyć ich warunki oraz połączenie ich w większe rabaty obsadzone zielenią niską.
Elementem uzupełniającym zieleń będą ławki. Ławki na ulicach są szczególnym ułatwieniem dla osób starszych i mających problem z poruszaniem się - pozwalają przysiąść i odpocząć podczas załatwiania codziennych spraw.
Projekt zakłada zagospodarowanie zielenią oraz montaż ławek na ulicach w obrębie osiedli Jeżyce (np. na ul. Kościelnej, Szamarzewskiego, Sienkiewicza i Słowackiego) oraz Św. Łazarz (np. na ul. Głogowskiej, Kasprzaka, Limanowskiego, Łukaszewicza, Wojskowej i Wyspiańskiego). Przykładowe miejsca zostały przedstawione w załącznikach do projektu.
Lokalizacje ostateczne, w których zamontowane zostaną ławki wraz z nasadzeniem zieleni, wynikać będą z opracowanych projektów (wskazane ulice stanowią wyłącznie przykładowe lokalizacje).
Projekt obejmuje nasadzenia drzew oraz zieleni niskiej. Nasadzenia będą mogły być wykonane na chodnikach oraz jezdniach w miejscach, które nie są użytkowane przez kierowców i pieszych. Zmniejszona zostanie powierzchnia betonowej nawierzchni. Możliwe jest także powiększenie mis rosnących już drzew, aby polepszyć ich warunki oraz połączenie ich w większe rabaty obsadzone zielenią niską.
Elementem uzupełniającym zieleń będą ławki. Ławki na ulicach są szczególnym ułatwieniem dla osób starszych i mających problem z poruszaniem się - pozwalają przysiąść i odpocząć podczas załatwiania codziennych spraw.
Projekt zakłada zagospodarowanie zielenią oraz montaż ławek na ulicach w obrębie osiedli Jeżyce (np. na ul. Kościelnej, Szamarzewskiego, Sienkiewicza i Słowackiego) oraz Św. Łazarz (np. na ul. Głogowskiej, Kasprzaka, Limanowskiego, Łukaszewicza, Wojskowej i Wyspiańskiego). Przykładowe miejsca zostały przedstawione w załącznikach do projektu.
Lokalizacje ostateczne, w których zamontowane zostaną ławki wraz z nasadzeniem zieleni, wynikać będą z opracowanych projektów (wskazane ulice stanowią wyłącznie przykładowe lokalizacje).
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Ulice Jeżyc i ŁazarzaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Ulice Jeżyc i ŁazarzaUzasadnienie realizacji projektu
Zieleń na ulicy pozytywnie oddziałuje na mikroklimat, poprawia estetykę okolicy oraz dodatnio wpływa na samopoczucie użytkowników miejskiej przestrzeni.
Ławki na ulicach są szczególnym ułatwieniem dla osób starszych i mających problem z poruszaniem się - pozwalają przysiąść i odpocząć podczas załatwiania codziennych spraw. Obecnie na wielu śródmiejskich ulicach nie ma ani jednej ławki, co jest utrudnieniem dla sporej części społeczeństwa. Utrudnienie to będzie postępowało z czasem na skutek starzenia się społeczeństwa.
Ławki na ulicach są szczególnym ułatwieniem dla osób starszych i mających problem z poruszaniem się - pozwalają przysiąść i odpocząć podczas załatwiania codziennych spraw. Obecnie na wielu śródmiejskich ulicach nie ma ani jednej ławki, co jest utrudnieniem dla sporej części społeczeństwa. Utrudnienie to będzie postępowało z czasem na skutek starzenia się społeczeństwa.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Projekt uwzględnia potrzeby osób z niepełnosprawnościami ułatwiając codzienne poruszanie się po ulicach Poznania. Z ławek będą mogli z niego korzystać wszyscy mieszkańcy w szerokim zakresie.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Zagospodarowanie zielenią oraz zakup i montaż ławek z oparciem | 800 000 |
SUMA: | 800 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 50 000 |
Dodatkowe załączniki
Propozycje lokalizacji na Jeżycach | Zielen i lawki na Jezycach - propozycje lokalizacji - PBO.pdf |
Propozycje lokalizacji na Łazarzu | Zielen i lawki na Lazarzu - propozycje lokalizacji - PBO.pdf |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami przekazuje projekt do zaopiniowania przez Zarząd Dróg Miejskich z następującymi zastrzeżeniami/wytycznymi:
1. Tut. Wydział negatywnie opiniuje realizację projektu na nieruchomości oznaczonej ewidencyjnie jako: (obręb 21 Jeżyce, arkusz 10, działka nr 169/1);
2. Ze względu na dużą liczbę lokalizacji nie sprawdzono dokładnie sytuacji pod kątem prowadzonych postępowań;
3. Ewentualna realizacja możliwa będzie wyłącznie na nieruchomościach należących do Miasta Poznania oraz w granicach pasów drogowych administrowanych przez Zarząd Dróg Miejskich;
Zwracamy się z prośbą o zaopiniowanie projektu przez Zarząd Dróg Miejskich.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Martin Radziwonka i Kamila Żurek w dniu 19.06.2024 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projekt rekomendowany do realizacji. Szczegółowy zakres prac oraz zastosowanych rozwiązań w zakresie zagospodarowania terenu zielenią wynikać będzie z opracowanej dokumentacji projektowej. Realizacja zadania do wysokości środków finansowych.Zespół Obradował w składzie: Krzysztof Olejniczak, Radosław Ciesielski, Piotr Libicki, Grzegorz Pluta, Izabella Kasprzak, Paulina Gowin-Sikora, Damian Koziński,Kryteria zasadnicze 1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO25. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2025 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie- Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie- Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie- Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie- Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 800 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 50 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 800 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 50 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Komisji Dialogu Obywatelskiego:
-
dodatkowa rekomendacja:
KDO przy Wydziale Klimatu i Środowiska
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie KDO ds. środowiska opiniuje projekt pozytywnie, bez zastrzeżeń.Zespół Obradował w składzie: KDO ds. środowiska
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE JEŻYCE
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Adam Dzionek, Angelika Dymek, Julia Gołębiowska, Agata Klonecka, Bartłomiej SosnowskiKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak -
Administrator Osiedla - OSIEDLE ŚW. ŁAZARZ
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Adamczyk Olga, Badzińska Sylwia, Frankiewicz Michał, Gielniak Natalia, Janowska Natalia, Janowski Andrzej, Kamińska Joanna, Koralewski Waldemar, Kosiedowski Wojciech, Koszal Dorota, Michalak Agnieszka, Modrzyński Roman, Olszak Filip, Pakuła Marcin, Pawelczyk Szymon, Prusiecka Paulina, Smirnow Amadeusz, Sterczewski Franciszek, Turno MichałKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak