Spieszmy z pomocą po cichu OSP
Kategoria
projekt rejonowy duży >
4 - Głuszyna, Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo, Starołęka-Minikowo, Szczepankowo-Spławie-Krzesinki
Nazwa projektu
Spieszmy z pomocą po cichu OSP
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada budowę dedykowanej sygnalizacji świetlnej na potrzeby wyjazdu Straży Pożarnej z ulicy Rudzkiej.
Opis projektu
Projekt dotyczy budowy sygnalizacji świetlnej dedykowanej dla wyjazdów wozów bojowych na akcje ratownicze. Jednostka Ratowniczo - Gaśnica nr 6 z uwagi na bliskie sąsiedztwo Autostradowej Obwodnicy Poznania A-2 jest dość często rozdysponowywana do akcji ratowniczych związanymi ze zdarzeniami drogowymi. Propozycja zakłada ustawienie trzech sygnalizatorów dwa dwukomorowe, jeden trzykomorowy, po jednym na wlot skrzyżowania. Sygnalizacja poza wyjazdami pojazdów ratowniczych będzie w stanie wyłączonym. W momencie wyjazdu straży pożarnej, kierujący pojazdem ratowniczym, zgłasza n.p.: pilotem (przy wykorzystaniu fal radiowych), zapotrzebowanie na wyjazd na ul. Garaszewo. Na sygnalizatorach w ciągu ulicy Garaszewo uruchamiany jest program zamykający odcinek ulicy Garaszewo. Długość zamknięcia wlotów jest do ustalenia na etapie realizacji projektu sterowania sygnalizacją świetlną. Kierowca Straży Pożarnej wzbudza na sygnalizatorach sekwencję zamykania skrzyżowania. Proponuje się sekwencję wyświetlanych sygnałów - ul. Garaszewo żółty migający, żółty ciągły, czerwony; Ul. Rudzka żółty migający, żółty ciągły, czerwony, zielony. Długość poszczególnych sygnałów świetlnych do ustalenia na etapie projektu. W momencie uruchomienia sygnalizacji, licznik zaczyna odmierzać czas (przejazd od jednostki do opuszczenia skrzyżowania). Sygnalizacja przechodzi do stanu wyłączona w momencie gdy nie nastąpi przedłużenie sygnału zielonego. Szczegóły dotyczące lokalizacji sygnalizatorów, zasilania oraz określenia sposobu detekcji zostaną określone na etapie szczegółowego projektu wykonawczego.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Skrzyżowanie ulic Garaszewo - Rudzka Obręb Krzesiny dz. 51/1; dz. 63Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Skrzyżowanie teowe w bliskim sąsiedztwie OSP Krzesiny oraz Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza nr 6Uzasadnienie realizacji projektu
Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Garaszewo - Rudzka jest zasadne z uwagi na ogólnie rozumiane bezpieczeństwo w ruchu drogowym a przede wszystkim priorytet dla wyjazdu jednostek ratowniczych Straży Pożarnej. Obecnie wyjazd jednostek na ulicę Garaszewo odbywa się poprzez skrzyżowanie teowe, ulicą Rudzką, która jest podporządkowana do ulicy Garaszewo z ograniczoną widocznością, o czym świadczy znak zakazu B-20 "STOP". Szczególnie utrudniony wyjazd jest w okresie szczytu porannego i popołudniowego, gdzie natężenie ruchu pojazdów na relacji nadrzędnej jest bardzo duże (szkoła oraz lotnisko). Biorąc pod uwagę plany rozbudowy jednostek ratowniczych, zastosowanie sygnalizacji świetlnej dla Straży Pożarnej wydaje się być elementem koniecznym, który przyczyni się do bezkolizyjnych wyjazdów jednostek na priorytecie. Dodatkowym argumentem przemawiającym za przedmiotową inwestycją jest spokój Mieszkańców, szczególnie w porze nocnej. W przypadku nadawania sygnału zielonego dla pojazdów Straży Pożarnej, włączenie sygnałów dźwiękowych celem uprzywilejowania pojazdu, wydaje się bezzasadne co przełoży się bezpośrednio na komfort Mieszkańców w postaci cichych
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
W ocenie autora projektu, zadanie uwzględnia potrzeby wszystkich Mieszkańców korzystających z przedmiotowego skrzyżowania a także wszystkich poszkodowanych wymagających wsparcia Ochotniczej Straży Pożarnej czy Jednostki Ratowniczo - Gaśniczej nr 6.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Dokumentacja projektowa sygnalizacji świetlnej. Składowe: mapa do celów projektowych, projekt inżynierii ruchu, projekt elektryczny, SST, kosztorys inwestorki, kosztorys ofertowy. | 45 000 |
Budowa sygnalizacji świetlnej - ustawienie masztów sygnalizatorów, zasilanie, szafa sterownicza, detekcja - komunikacja z pojazdami Straży Pożarnej. | 375 000 |
SUMA: | 420 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 25 000 |
Dodatkowe załączniki
Plan orientacyjny | plan orientacyjny.pdf |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta Poznania przekazuje projekt do Zarządu Dróg Miejskich i Miejskiego Inżyniera Ruchu.
Wskazane przez wnioskodawce nieruchomości oraz ulice administrowane są przez ZDM, natomiast za organizację ruchu odpowiada MIR.
W związku z powyższym, prosimy ww. jednostki o zaopiniowanie projektu.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie dotyczy
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Martin Radziwonka i Kamila Żurek w dniu 09.07.2024 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projekt rekomendowany do realizacji. Przewidziana realizacji zadania do wysokości środków finansowych. Szczegółowe rozwiązania uwzględnione zostaną w opracowanym projekcie stałej organizacji ruchu. Zastosowany rodzaj systemu sygnalizacji określony zostanie na etapie projektowania.Zespół Obradował w składzie: Krzysztof Olejniczak, Radosław Ciesielski, Piotr Libicki, Grzegorz Pluta, Izabella Kasprzak, Paulina Gowin-Sikora, Damian Koziński,Kryteria zasadnicze 1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO25. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2025 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie- Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie- Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie- Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie- Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 420 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 25 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 800 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 200 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie -
dodatkowa rekomendacja:
Biuro Miejskiego Inżyniera Ruchu
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Nie zgłaszamy uwag od przedmiotowego wnioskuZespół Obradował w składzie: Łukasz Dondajewski, Maciej Teresiak
Opinie Rad Osiedli:
- Administrator Osiedla - OSIEDLE KRZESINY-POKRZYWNO-GARASZEWO