Zielone Fyrtle 2025


Kategoria
Projekt ogólnomiejski duży w ramach Zielonego Budżetu
Nazwa projektu
Zielone Fyrtle 2025
Skrócony opis projektu
Dzięki wspólnej, międzyosiedlowej inicjatywie nasze osiedla stają się jeszcze bardziej zielone i przyjazne mieszkańcom
Opis projektu
To już piąta edycja naszego znanego i lubianego projektu. Tym razem projekt zrealizowany będzie na terenie trzynastu Osiedli Miasta Poznania a to wszystko dzięki ogromnemu zaangażowaniu w przygotowanie merytoryczne społeczników, przedstawicieli Osiedli: Fabianowo-Kotowo, Głuszyna, Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo, Kwiatowe, Naramowice, Podolany, Piątkowo Północ, Starołęka-Minikowo, Strzeszyn, Nowe Winogrady Południe, Główna, Krzyżowniki-Smochowice oraz Szczepankowo-Spławie-Krzesinki.

Dziękujemy Wam za każdy głos oddany na Zielone Fyrtle w poprzednich edycjach i tym razem również liczymy na Wasze głosy! Dzięki Wam nasze Osiedla, nasze Miasto staje się coraz bardziej zielone i piękniejsze.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Szczegółu lokalizacji składowych projektu wymieniono w załączniku.

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

Szczegółu lokalizacji składowych projektu wymieniono w załączniku.
Uzasadnienie realizacji projektu
Dzięki inwestycjom zrealizowanym w ramach poprzednich edycji projektu Zielone Fyrtle, nasze Miasto wzbogaciło się o setki drzew i krzewów. Nasz projekt daje szansę na uzupełnienie brakującego zadrzewienia oraz stworzenie ciekawych przestrzeni przyjaznych do życia.
Zieleń, drzewa i krzewy to nie tylko czystsze powietrze - to również realne obniżenie temperatury chodników i ulic w upalny dzień, to także mała retencja - zatrzymywanie jakże cennej wody opadowej w systemach korzeniowych oraz w liściach. Dzięki nowym nasadzeniom skutecznie odchodzimy od wizji miasta będącego wyłącznie betonową pustynią. Ten projekt, dzięki swojej dywersyfikacji, pozytywnie wpłynie na wygląd i jakość bardzo wielu miejsc w Naszym Mieście.

Dziękuję przedstawicielom wszystkich piętnastu Osiedli zaangażowanym w przygotowanie tego projektu. Bez Was nie było by to możliwe. Wykonaliście swoją pracę perfekcyjne dając Naszym Mieszkańcom szczegółowo rozpisany Projekt, na który bez wahania mogą oddać swój głos!
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
Nasadzenia drzew, krzewów i kwiatów prowadzone są w miejscach, gdzie nie powodują powstawania barier architektonicznych a zieleń w tkance miejskiej funkcjonuje ponad podziałem na osoby sprawne i z niepełnosprawnościami. To właśnie zieleń tworzy w mieście przestrzeń przyjazną do życia dla wszystkich.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
1. Głuszyna 160 000,00 zł (ZDM) - Rewitalizacja Pomnika Przyrody-Aleja Drzew w ul. Malarskiej (Obręb 14 Piotrowo)
2. Fabianowo-Kotowo 180 000,00 zł (ZZM) Nasadzenia oraz pielęgnacja zieleni wraz z elementami małej architektury na terenie Szacht
3. Kwiatowe 120 000,00 zł (ZDM) Nasadzenia zieleni wzdłuż ulicy Szarotkowej wraz montażem ławek i koszy na śmieci
460 000
4. Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo 220 000,00 zł (ZZM) skwer zieleni przy skrzyżowaniu ulic Niżańskiej i Garaszewo (uprzątniecie terenu, nasadzenia drzew, krzewów, montaż elem. małej architektury, ławki, kosz na śmieci, mini plac zabaw dla dzieci)
5. Naramowice 220 000,00 zł (WO) Rozwój zieleni oraz infrastruktury rekreacyjnej przy Szkole Podstawowej nr 60
440 000
6. Nowe Winogrady Południe 140 000,00 zł (ZZM) Nowe nasadzenia oraz doposażenie placów zabaw w parkach Czarneckiego oraz Gagarina
7. Podolany 220 000,00 zł (ZDM) Nasadzenia w pasie drogowym wzdłuż ul Strzeszyńskiej
8. Starołęka-Minikowo 100 000,00 zł (ZZM) Uporządkowanie terenu oraz realizacja rewitalizacji części wschodniej (SOM-B) zlokalizowanej na działce nr 14/1 i 14/2 ark. 14 obr. 6 Żegrze (teren w powierzeniu ZZM) polegającej na utworzeniu Zielonej Strefy Mieszkańca oraz stworzenie Zielonego Zakątka Ekologicznego w dawnym schronie mobilizacyjnym U1 Ia z 1914 roku poprzez jego odkrycie i zabezpieczenie. Zwiększenie bioróżnorodności poprzez dodatkowe nasadzenia żywopłotowe gatunkami rodzimymi występującymi w pierwotnej formie w okolicach fortyfikacji jak głóg, tarnina czy dzika róża od strony wschodniej i południowej.
460 000
9. Strzeszyn 220 000,00 zł Jaszczurki Dominiki
10. Szczepankowo-Spławie-Krzesinki 160 000,00 zł (ZDM) Nasadzenia drzew oraz pielęgnacja zieleni w ulicy Szczepankowo; (WO) Rewitalizacja zieleni na terenie SP61 - 30 000; rewitalizacja zieleni na terenie Przedszkola nr 93 - 30.000
440 000
11. Główna 86 000,00 zł (ZDM) Nasadzenia drzew i krzewów w pasach drogowych Osiedla
12. Piątkowo Północ 64 000,00 zł (ZDM) Nasadzenia drzew wzdłuż ulic Osiedla
13. Krzyżowniki-Smochowice 50 000,00 zł (ZLP) nasadzenia krzewów, montaż małej architektury, koszy na śmieci, ławek na działkach nr 5, 6, 10/2 ark.8, obręb 22
200 000
SUMA: 2 000 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: 200 000
Dodatkowe załączniki
Szczegóły projektu sczeg_y.pdf
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Krzysztof Filipiak
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta Poznania przekazuje projekt do kolejnego etapu z prośbą zaopiniowanie poszczególnych składowych projektu przez następujące jednostki: Ad. 1 - Ul. Malarska administrowana jest przez Zarząd Dróg Miejskich. W związku z powyższym, prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie składowej projektu. Ad. 2 - Wskazano teren Szacht administrowany przez Zarząd Zieleni Miejskiej. W związku z powyższym, prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie składowej projektu. Ad. 3 - Ul. Szarotkowa administrowana jest przez Zarząd Dróg Miejskich. W związku z powyższym, prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie składowej projektu. Ad. 4 - Wnioskodawca wskazał nieruchomość oznaczoną ewidencyjnie jako: 10/15/5/6, z uwagi na charakter projektu prosimy Zarząd Zieleni Miejskiej o zaopiniowanie składowej projektu. Informujemy, że ewentualna realizacja tej części projektu będzie możliwa pod warunkiem wyrażenia zgody na realizacje i utrzymanie terenu przez Zarząd Zieleni Miejskiej. Ad. 5 - Wskazane nieruchomości znajdują się w trwałym zarządzie Szkoły Podstawowej nr 60, w związku z powyższym, prosimy o zaopiniowanie składowej projektu przez Wydział Oświaty. Ad. 6 - Wskazane nieruchomości administrowane są przez Zarząd Zieleni Miejskiej. W związku z powyższym, prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie projektu. Niemniej, tut. Wydział negatywnie opiniuje realizację projektu na nieruchomości oznaczonej ewidencyjnie jako: 52/14/33/120 z uwagi na trwające postępowanie administracyjne, którego skutkiem może być utrata prawa własności. Ad. 7 - Ul. Strzeszyńska administrowana jest przez Zarząd Dróg Miejskich. W związku z powyższym, prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie składowej projektu. Ad. 8 - Teren administrowany przez Zarząd Zieleni Miejskiej. W związku z powyższym, prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie składowej projektu. Ad. 9 - Ul. Literacka administrowana jest przez Zarząd Dróg Miejskich. W związku z powyższym, prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie składowej projektu. Natomiast drugą składową tej części projektu jest lokalizacja określona jako tereny zielone na Strzeszynie w zasobach ZZM. Wobec powyższego, tut. Wydział nie był w stanie sprawdzić postępowań nieruchomości na których projekt miałby zostać zrealizowany. W związku z powyższym, warunkowo przekazujemy projekt do zaopiniowania przez Zarząd Zieleni Miejskiej. Podkreślamy, że wybór lokalizacji powinien zostać uzgodniony z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami UMP. Ad. 10 - Ul. Szczepankowo administrowana jest przez Zarząd Dróg Miejskich. W związku z powyższym, prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie składowej projektu. Natomiast, nieruchomości oznaczone ewidencyjnie jako: 08/41/1/23, 08/41/1/15, administrowane są przez Szkołę Podstawową nr 61 i 93. W związku z powyższym, prosimy Wydział Oświaty o zaopiniowanie składowej projektu. Ad. 11 - Określono lokalizację jako "Pasy drogowe na terenie Osiedla Główna". Wobec powyższego, tut. Wydział nie był w stanie sprawdzić postępowań nieruchomości na których projekt miałby zostać zrealizowany. W związku z powyższym, warunkowo przekazujemy projekt do zaopiniowania przez Zarząd Dróg Miejskich. Ad. 12 - Określono lokalizację jako "Pasy drogowe na terenie Osiedla Piątkowo Północ". Wobec powyższego, tut. Wydział nie był w stanie sprawdzić postępowań nieruchomości na których projekt miałby zostać zrealizowany. W związku z powyższym, warunkowo przekazujemy projekt do zaopiniowania przez Zarząd Dróg Miejskich. Ad. 13 - Wnioskodawca wskazał nieruchomość oznaczoną ewidencyjnie jako: 22/08/6, 22/05/10/2, 22/08/5. Nieruchomości administrowane są przez Zakład Lasów Poznańskich. W związku z powyższym, prosimy Wydział Klimatu i Środowiska o zaopiniowanie składowej projektu. Część przedmiotowych nieruchomości znajduje się na terenach objętych obowiązującymi miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz w granicach opracowywanych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. W związku z powyższym, prosimy Miejską Pracownie Urbanistyczną oraz Wydział urbanistyki i Architektury o wydanie opinii uzupełniających.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu: tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta): tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania: nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności: nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich: nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu: tak :: Kilka nieruchomości znajduje się w granicach opracowywanych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. W związku z powyższym, prosimy Miejską Pracownie Urbanistyczną o wydanie opinii uzupełniających.
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem: nie
Zespół obradował w składzie: Martin Radziwonka i Michał Urbański w dniu 30.07.2024 r.

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Wydział Klimatu i Środowiska
    Decyzja podjęta w pierwszym etapie:
    Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Złożone odwołanie
    Treść odwołania: Zbyt mało czasu na uzgodnienie korekt oraz brak możliwości wprowadzenia korekt już uzgodnionych. Część projektu zaopiniowana pozytywnie.
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: nie
    Uzasadnienie Wydział Klimatu i Środowiska pozytywnie opiniuje projekt na działkach wskazanych przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami jako tereny rekomendowane do realizacji projektu z wyłączeniem: - pkt 8 (dz. nr 14/1 i 14/2 ark. 14 obr. 6 Żegrze) ze względu na niezgodność z Zasadami PBO25 § 3 Zgłaszanie projektów ust. 16 pkt 8 - pkt 2 - rekomenduje projekt pozytywnie pod warunkiem modyfikacji treści projektu – nasadzenia krzewów, pielęgnacja zieleni wraz z elementami małej architektury. - pkt 4 częściowo - tylko w zakresie zieleni, bez małej architektury i placu zabaw z uwagi na bliskość autostrady A2 - pkt 6 częściowo - w Parku Gagarina jest już plac zabaw, nie można go doposazyć ze względu na wymagane strefy bezpieczeństwa Wniosek jest zgodny z zasadami Zielonego budżetu. Założenia projektu wpisują się w Miejski Plan Adaptacji do zmian klimatu. Działania adaptacyjne do zmian klimatu (załącznik do uchwały nr X/144/VIII/2019 Rady Miasta Poznania z dnia 16 kwietnia 2019 r. pkt 7, cel strategiczny 1, działanie 1.6, 1.8, 1.9) mówią o zachowaniu i wzbogaceniu istniejących zasobów zadrzewienia, a także na poprawie, odtworzeniu i wzmocnieniu funkcji biotycznych, hydrologicznych i klimatycznych pełnionych przez tereny zieleni miejskiej. Projekt jest także zgodny z rekomendacjami Poznańskiego Panelu Obywatelskiego. Jednak należy podkreślić, że planowane nasadzenia muszą być przemyślane i zgodne z obowiązującym Studium uwarunkowań i zagospodarowania przestrzennego miasta Poznania oraz zapisami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Szczególną uwagę należy zwrócić na nasadzenia drzew w pasie drogowym gdzie jest to bardzo utrudnione ze względu na sieci uzbrojenia podziemnego, chodniki oraz wąskie pasy zieleni. Plany nasadzeń w takich miejscach wymagają każdorazowo bardzo szczegółowej analizy map zasadniczych, która daje odpowiedź, czy możliwe jest wprowadzenie zieleni wysokiej w interesującym nas terenie. Analiza taka musi uwzględniać plany przebudowy i rozbudowy sieci drogowej oraz jej infrastruktury np.: planowanej budowie ścieżek rowerowych. Podobna sytuacja ma miejsce na terenach administrowanych przez Zarząd Zieleni Miejskiej, które w większości stanowią tereny urządzonych już parków i zieleńców. Jednak celem miasta, zgodnie ze Strategią Rozwoju, jest dążenie do budowy „zielonego” i ekomobilnego miasta, które posiada łatwo dostępne dla wszystkich tereny zieleni. Reasumując opinia pozytywna biorąc pod uwagę analizę własnościową oraz możliwości nasadzeń we wskazanych lokalizacjach.
    Zespół Obradował w składzie: Szymon Prymas, Monika Rucka, Michał Bernet
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:
    • zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
    • innymi uchwałami Rady,
    • zarządzeniami Prezydenta
    - tak
    3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie
    4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak
    5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie
    6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO25. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak
    7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy
    8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie
    10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2025 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak
    12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie
    13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie
    14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie
    15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
    a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
    b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
    c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
    d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
    e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
    f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak
    16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie
    16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - tak
    17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
    W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - tak
    Projekt ogólnomiejski duży w ramach Zielonego Budżetu
    1. Powierzchnia biologicznie czynna dla nowobudowanych obiektów zieleni - Czy % udział powierzchni biologicznie czynnej wynosi nie mniej niż 70% dla tworzonych terenów zieleni, w czym nie mieści się tworzenie infrastruktury technicznej i budynków funkcjonalnie z nimi powiązanych? - tak
    2. Zielony Budżet - Czy projekt jest projektem zaliczanym do puli Zielonego Budżetu? - tak
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 2 000 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 200 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 2 000 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 200 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
  • zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
    Decyzja podjęta w pierwszym etapie:
    Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Złożone odwołanie
    Treść odwołania: Zbyt mało czasu na uzgodnienie korekt projektu.
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: nie
    Uzasadnienie Rekomendacja wydana w zakresie: 1. Głuszyna 160 000,00 zł (ZDM) - Rewitalizacja Pomnika Przyrody-Aleja Drzew w ul. Malarskiej (Obręb 14 Piotrowo) - pozytywnie kwota prac 160.000 zł; 3. Kwiatowe 120 000,00 zł (ZDM) Nasadzenia zieleni wzdłuż ulicy Szarotkowej wraz montażem ławek i koszy na śmieci - pozytywnie kwota prac 120.000 zł; 7. Podolany 220 000,00 zł (ZDM) Nasadzenia w pasie drogowym wzdłuż ul Strzeszyńskiej - negatywnie, brak możliwości nasadzeń w pasach drogowych ze względu na sieć uzbrojenia podziemnego. 9. Strzeszyn - nasadzenia zieleni wzdłuż Literackiej zgodnie z projektem w ZDM na odcinku Koszalinska/Hezjoda do wysokości posiadanych środków - negatywnie, brak możliwości nasadzeń zieleni do czasu ustalenia przebiegu drogi rowerowej/chodnika. 10. Szczepankowo-Spławie-Krzesinki 160 000,00 zł (ZDM) Nasadzenia drzew oraz pielęgnacja zieleni w ulicy Szczepankowo - pozytywnie kwota prac 160.000 zł; 11. Główna 86 000,00 zł (ZDM) Nasadzenia drzew i krzewów w pasach drogowych Osiedla - pozytywnie kwota prac 86.000 zł; 12. Piątkowo Północ 64 000,00 zł (ZDM) Nasadzenia drzew wzdłuż ulic Osiedla - pozytywnie kwota prac 64.000 zł. Zarząd Dróg Miejskich sugeruje wprowadzenie zmian do projektu poprzez zastąpienie części prac polegających na: 1. dokonaniu nasadzeń w pasach drogowych ul. Strzeszyńskiej na "prace pielęgnacyjne na terenie osiedla Podolany" - kwota prac 220.000 zł, 2. nasadzeniu zieleni wzdłuż Literackiej na "prace pielęgnacyjne na terenie osiedla Strzeszyn" - kwota prac 180.000 zł.
    Zespół Obradował w składzie: Krzysztof Olejniczak, Radosław Ciesielski, Piotr Libicki, Grzegorz Pluta, Izabella Kasprzak, Paulina Gowin-Sikora, Damian Koziński,
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:
    • zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
    • innymi uchwałami Rady,
    • zarządzeniami Prezydenta
    - tak
    3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie
    4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak
    5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie
    6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO25. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak
    7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy
    8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie
    10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2025 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak
    12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie
    13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie
    14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie
    15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
    a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
    b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
    c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
    d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
    e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
    f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak
    16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie
    16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie
    17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
    W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - tak
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 2 000 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 200 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 2 000 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 200 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
  • dodatkowa rekomendacja: Miejska Pracownia Urbanistyczna (MPU)
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie Miejska Pracownia Urbanistyczna w Poznaniu nie wnosi uwag do wskazanych w projekcie lokalizacji. Zapisy mpzp nie dotyczą kwestii związanych z lokalizowaniem małej architektury. W zakresie wskazanych we wniosku terenów objętych granicami opracowywanych projektów mpzp, zaproponowane we wniosku działania nie są sprzeczne z projektowanymi zapisami planistycznymi. W zakresie zgodności proponowanych we wniosku działania z zapisami obowiązujących mpzp, ocena nie leży w zakresie kompetencji Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Poznaniu. W ramach lokalizacji wskazanych we wniosku znajduje się między innymi skwer u zbiegu ulic Garaszewo i Niżańskiej. Na terenie tym nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego oraz nie jest sporządzany plan miejscowy. W Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Poznania (uchwała Rady Miasta Poznania Nr LXXXVIII/1670/VIII/2023 z dnia 11 lipca 2023 r.) przedmiotowa działka oznaczona została symbolami:  kdZ (część działki) – stanowi teren drogi zbiorczej,  U/P (część działki) – stanowi teren zabudowy usługowej lub produkcyjnej, dla którego Studium określa uzupełniający kierunek przeznaczenia w postaci zieleni (np.: parki, skwery), terenów komunikacji i infrastruktury technicznej. Jeśli chodzi o lokalizację nr 6 – Park Władysława Czarneckiego i Park Jurija Gagarina to zwracamy uwagę, że dla terenu parku Gagarina sporządzany jest projekt planu miejscowego (projekt mpzp „W rejonie ulic Serbska, Murawa, Słowiańska i Naramowicka” w Poznaniu). Projekt znajduje się na etapie prac projektowych (pierwszy etap konsultacji odbył się w marcu 2019 roku), ale jednym z jego założeń jest ochrona terenu parku Gagarina w Poznaniu.
    Zespół Obradował w składzie: Łukasz Olędzki; Stanowisko ds. kształtowania relacji społecznych

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.