Wymiana parkietu na hali sportowej SP45


Kategoria
projekt rejonowy duży > 12 - Antoninek-Zieliniec-Kobylepole, Główna, Ostrów Tumski- Śródka-Zawady-Komandoria, Warszawskie-Pomet-Maltańskie
Nazwa projektu
Wymiana parkietu na hali sportowej SP45
Skrócony opis projektu
Parkiet w SP45 cechuje się falistością, pęknięciami oraz absorpcją energii. Wymaga pilnej wymiany.
Opis projektu
O kiepskim stanie parkietu na hali gimnastycznej przy SP45 mówi się przy każdym turnieju. Parkiet ma już swoje lata, odbyło się na nim mnóstwo godzin zajęć, postawiono na nim miliardy kroków. Ale cóż to może tak naprawdę oznaczać, że parkiet jest kiepski czy zużyty. Czyżby kolory wyblakły? Linie się pościerały? W żadnym wypadku NIE. Problem niestety jest dużo poważniejszy niż by się wydawało. Przede wszystkim aktualnie cechuje się falami, garbami, przy wykonanych pomiarach odchylenia, w najgorszym miejscu wyszło aż 25mm na 1 m ! Tylko co to tak naprawdę oznacza? Jednym słowem dziecko/dorosły biegnący z piłką może się potknąć. A hala gimnastyczna ma służyć do treningów, a nie rozwagi i kontroli gdzie i jak stawia się stopę. Poza falami parkiet już jest popękany. Ponad to absorbuje energię - testy z piłką koszykową - piłka w niektórych miejscach nie chce się odbijać. Tak samo jak na piłkę parkiet działa na nasz układ kostno-stawowy. Z hali gimnastycznej korzysta bardzo dużo osób. Trenujące tam dzieci osiągają duże sukcesy - chociażby tegoroczny turniej o Puchar Tymbarku, gdzie chłopcy z rocznika 2016 zdobyli 3 miejsce czy dziewczynki, które z naszego fyrtla reprezentują barwy MUKS Poznań. Stwórzmy im bezpieczne miejsce do rozwoju pasji. Działania w tej kwestii są bardzo proste - zebrać oferty, wybrać najbardziej korzystną i wymienić parkiet. Tylko pieniędzy potrzeba. Po wymianie parkietu hala będzie miała dużo więcej możliwości, ale przed wszystkim będzie to bezpieczne miejsce dla nas i dla naszych dzieci.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Harcerska 3

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

Szkoła Podstawowa 45
Uzasadnienie realizacji projektu
Parkiet posiada liczne wady. Pęknięcia, fale, garby. Absorbuje energię. Miejscami stwarza niebezpieczeństwo potknięcia się. Stan powierzchni wyklucza przeprowadzanie znaczących turniejów. W związku z tym dzieci trenujące tam mają ograniczoną możliwość rozwoju sportowego oraz pokazania swojego talentu.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
Aktualnie z hali sportowej korzystają wszyscy uczniowie uczęszczający do SP 45 oraz klasy "0" z pobliskich przedszkoli, które mają możliwość uczestniczenia w cotygodniowych spotkaniach sportowych. Ponad to realizowane są tam zajęcia Uczniowskiego Klubu Sportowego - chłopcy piłka nożna oraz dziewczynki koszykówka. Regularnie odbywają się zajęcia z programu "My też chcemy być fit". W hali odbywają się turnieje w ramach - Poznańskie Centra Koszykówki - Centra MUKS oraz turnieje piłki nożnej chłopców. Poza tym mogliśmy kibicować chłopcom na turnieju piłkarskim pod czas WOŚP. Sukcesy osiągają również unihokeiści, którzy trenują przy SP45. Co roku nasze dzieci, zarówno szkolne jaki i przedszkolne - mają możliwość korzystania z hali sportowej w ramach półkolonii letnich oraz zimowych.
Obiekt spełnia wymagania osób z niepełnosprawnościami.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
Podłoga legarowana - 833m2:
- montaż nowej podłogi zgodnej z normą 14904;
- folia izolacyjna na beton - 1x;
- podkładka elastyczna - gumowa 10 mm;
- podkładka dystansowa 20 mm;
- podkładki poziomujące;
- legar dolny z desek o gr.20mm i szerokości 90mm w rozstawie co 50 cm osiowo;
- legar górny z desek o gr.20mm i szerokości 90mm w rozstawie co 50 cm osiowo;
- folia;
- panel warstwowy gr 14mm;
- listwa wykończeniowa drewniana;
- malowanie linii boisk;
358 607
Demontaż i utylizacja starej podłogi:
- demontaż drabinek;
- wyniesienie i wniesienie trybun;
- ponowny montaż bramek;
- ponowny montaż dekli podłogowych;
53 278
SUMA: 411 885
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
zdjęcia parkietu IMG_20240528_153146188_MP.jpg
zdjęcie parkietu IMG_20240528_153532128_MP.jpg
zdjęcie parkietu z pokazaniem rzywizny IMG_20240528_153140181_MP.jpg
zdjęcie parkiety z pokazaniem krzywizny IMG_20240528_153226138_MP.jpg
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Agnieszka Bieleń
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta Poznania przekazuje projekt do Wydziału Oświaty. Wskazana przez wnioskodawcę nieruchomość znajduje się w trwałym zarządzie Szkoły Podstawowej nr 45. W związku z powyższym, prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie projektu.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu: tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta): tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania: nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności: nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich: nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu: nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem: nie
Zespół obradował w składzie: Martin Radziwonka i Kamila Żurek w dniu 10.07.2024 r.

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Wydział Oświaty
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Zespół Obradował w składzie: Przemysław Foligowski, Piotr Garlacz
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:
    • zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
    • innymi uchwałami Rady,
    • zarządzeniami Prezydenta
    - tak
    3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie
    4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak
    5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie
    6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO25. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak
    7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy
    8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie
    10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2025 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak
    12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie
    13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie
    14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie
    15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
    a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
    b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
    c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
    d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
    e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
    f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak
    16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie
    16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - tak
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie
    17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
    W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - tak
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 411 885 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓW
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 450 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓW
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

Opinie Rad Osiedli:

  • Administrator Osiedla - OSIEDLE GŁÓWNA

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.