Budowa przejazdów rowerowych ul. Warszawska/św. Michała


Kategoria
projekt rejonowy duży > 12 - Antoninek-Zieliniec-Kobylepole, Główna, Ostrów Tumski- Śródka-Zawady-Komandoria, Warszawskie-Pomet-Maltańskie
Nazwa projektu
Budowa przejazdów rowerowych ul. Warszawska/św. Michała
Skrócony opis projektu
Budowa przejazdów rowerowych obok istniejących przejść dla pieszych przy przystanku tramwajowym "św. Michała" (Warszawska).
Opis projektu
Uczęszczane każdego dnia przez setki pieszych i rowerzystów przejścia dla pieszych przy przystanku tramwajowym "św. Michała" na ulicy Warszawskiej borykają się z ogromnym problem braku bezpiecznego i komfortowego przejazdu dla rowerzystów, chcących przedostać się na drugą stronę ul. Warszawskiej.
Projekt zakłada budowę przejazdów rowerowych po wschodniej stronie przejść dla pieszych w ciągu ulicy Warszawskiej na niewykorzystywanym dziś obszarze pasa zieleni (częściowo wybrukowanym). Realizacja inwestycji w tym miejscu NIE BĘDZIE wiązać się znacząco z ingerencją w istniejącą infrastrukturę dla pojazdów samochodowych oraz tramwajów, dodatkowo zapobiegnie kolizji ruchu rowerowego i ruchu pasażerów komunikacji miejskiej.
Projekt wymaga budowy około 50 m² drogi rowerowej z nawierzchni bitumicznej (łączniki pomiędzy jezdniami a torowiskiem 2x), obniżenia krawężników przy istniejących przejściach dla pieszych, wykonanie oznakowania poziomego, montaż dodatkowych sygnalizatorów S6 (dla rowerzystów) oraz uzupełnienie / wymiana / przesunięcie oznakowania pionowego.

Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

ul. Warszawska, Komandoria

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

Przejście dla pieszych przy przystanku tramwajowym „Św. Michała”
Uzasadnienie realizacji projektu
Istniejące drogi rowerowe nie posiadają ciągłości na tym odcinku, przejście to stanowi najczęściej wybieraną trasę na kontynuację jazdy dla rowerzystów poruszających się z rejonów ul. Hlonda w kierunku Łaciny (brak przejazdu dla rowerów w rejonie Ronda Śródka) oraz mieszkańców rejonu Komandoria/Zawady, dla których jest to jedyne miejsce gdzie mogą przedostać się rowerem na drugą stronę ulicy, gdzie poprowadzona jest droga rowerowa (najbliższe przejście dla pieszych przy ulicy Krańcowej).
Każdego dnia setki rowerzystów nielegalnie przejeżdżają przez ww. przejścia dla pieszych, gdyż przeprowadzanie rowerów przez trzykrotne przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną jest bardzo uciążliwe. Mieszanie się ruchu rowerowego z ruchem pieszych jest niebezpieczne i niekomfortowe dla wszystkich użytkowników w tym miejscu. Dostępny jest niewykorzystywany obszar pasa zieleni (i bruku) po wschodniej stronie przejść dla pieszych, gdzie możliwe jest wybudowanie przejazdów dla rowerzystów, bez znaczącej ingerencji w istniejącą infrastrukturę drogową i tramwajową (w tym istniejącą sygnalizację świetlną).
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
Przebudowa infrastruktury w tym miejscu wpłynie pozytywnie na bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego (pieszych / rowerzystów / kierowców / pasażerów komunikacji miejskiej / osób niepełnosprawnych) segregując ruch pieszych i rowerzystów / poruszających się hulajnogami elektrycznymi lub UTO). Wyznaczenie przejazdów po wschodniej stronie przejść dla pieszych zapobiegnie kolizji ruchu pasażerów komunikacji miejskiej z rowerzystami.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
Budowa łączników (drogi rowerowej) - 25 000,
Wykonanie oznakowania poziomego - 20 000,
Montaż / wymiana oznakowania pionowego - 5400
Dodatkowa sygnalizacja świetlna - 5000
Przygotowanie dokumentacji projektowej - 40 000
95 400
SUMA: 95 400
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Mapa MAPA_2.png
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Kamil Brzęcki
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami przekazuje projekt do Zarządu Dróg Miejskich, Zarządu Transportu Miejskiego oraz Miejskiego Inżyniera Ruchu. Wskazana przez wnioskodawce ulica administrowana jest przez ZDM, torowisko administrowane jest przez ZTM, natomiast za organizacje ruchu odpowiada MIR. W związku z powyższym, prosimy ww. jednostki o zaopiniowanie projektu.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu: tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta): tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania: nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności: nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich: nie dotyczy
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu: tak :: Z uwagi na opracowywany miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, prosimy Miejską Pracownie Urbanistyczną o wydanie opinii uzupełniającej.
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem: nie
Zespół obradował w składzie: Martin Radziwonka i Kamila Żurek w dniu 19.06.2024 r.

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie Projekt rekomendowany do realizacji. Szczegółowy zakres prac oraz zastosowanych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego wynikać będzie z opracowanej dokumentacji projektowej. Realizacja zadania do wysokości środków finansowych.
    Zespół Obradował w składzie: Krzysztof Olejniczak, Radosław Ciesielski, Piotr Libicki, Grzegorz Pluta, Izabella Kasprzak, Paulina Gowin-Sikora, Damian Koziński,
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:
    • zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
    • innymi uchwałami Rady,
    • zarządzeniami Prezydenta
    - tak
    3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie
    4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak
    5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie
    6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO25. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak
    7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy
    8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie
    10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2025 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak
    12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie
    13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie
    14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie
    15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
    a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
    b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
    c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
    d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
    e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
    f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak
    16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie
    16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie
    17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
    W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - tak
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 95 400 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓW
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 800 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 150 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
  • dodatkowa rekomendacja: Biuro Miejskiego Inżyniera Ruchu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie Nie wnosimy uwag do zadania związanego z budową infrastruktury rowerowej. Projektowana infrastruktura powinna być zgodna z obowiązującymi przepisami i Standardami Rowerowymi dla Miasta Poznania. Priorytetowe zdanie w tej kwestii powinien mieć Zarząd Dróg Miejskich.
    Zespół Obradował w składzie: Łukasz Dondajewski, Maciej Teresiak
  • dodatkowa rekomendacja: Miejska Pracownia Urbanistyczna (MPU)
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Komandoria – Pomet” część A w Poznaniu jest na etapie aktualizacji koncepcji funkcjonalno-przestrzennej, w związku z czym nie jest jeszcze gotowa jego część tekstowa i graficzna. Tym samym nie jest przesądzony przebieg dróg dla tej części miasta, w tym ostateczne szerokości w liniach rozgraniczających dróg oraz elementy zagospodarowania pasów drogowych.
    Zespół Obradował w składzie: Łukasz Olędzki Stanowisko ds. kształtowania relacji społecznych

Opinie Rad Osiedli:

  • Administrator Osiedla - OSIEDLE OSTRÓW TUMSKI-ŚRÓDKA-ZAWADY-KOMANDORIA
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Zespół Obradował w składzie: Dawid Bugajski, Antoni Cofta, Gerard Cofta, Zbysław Jankowski, Maciej Janku, Cyryl Kwaśniewski, Zenona Leś, Tomasz Luch, Anna Nachaczewska, Jarosław Nowicki, Paweł Pawełczyk, Ewa Suchora, Beata Urbańska
    Kryteria zasadnicze
    Czy projekt jest funkcjonalny? - tak
    Czy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - tak
    Czy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - tak
    Czy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak
  • Administrator Osiedla - OSIEDLE WARSZAWSKIE-POMET-MALTAŃSKIE

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.