Zielone misy drzewne przy ul. Libelta
Kategoria
projekt rejonowy duży >
9 - Stare Miasto
Nazwa projektu
Zielone misy drzewne przy ul. Libelta
Skrócony opis projektu
Posadzenie róż w misach przy drzewach przy ulicy Libelta
Opis projektu
Projekt zakłada wykonanie odbruków pomiędzy drzewami przy wschodniej części ulicy Libelta, od pl. Ratajskiego do Urzędu Miasta.. Dzięki rozebraniu w kliku miejscach nawierzchni chodników można będzie wprowadzić nasadzenia roślin niskich. Celem projektu jest poprawa warunków wegetacji roślin, poprawa estetyki i funkcjonowania przestrzeni ulicy poprzez wprowadzenie nowych nasadzeń róż.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
LibeltaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Libelta na odcinku od pl. Ratajskiego do urzędu miastaUzasadnienie realizacji projektu
Misy drzew na terenie objętym niniejszym wnioskiem są wydeptane, często zaśmiecane, niektóre rozjeżdżane kołami samochodów. Posadzenie tam róż i ochrona płotkiem pozwoli lepiej chronić zieleń przyuliczną i jednocześnie uspójnić wygląd terenu dookoła drzew.
Róże na dalszym odcinku Libelta, w okolicy Urzędu Miasta, dobrze się przyjęły i wytrzymują miejskie warunki, w związku z czym posadzenie podobnych roślin na innych odcinkach w tej samej okolicy uatrakcyjni ulice dookoła placu Cyryla Ratajskiego.
Róże na dalszym odcinku Libelta, w okolicy Urzędu Miasta, dobrze się przyjęły i wytrzymują miejskie warunki, w związku z czym posadzenie podobnych roślin na innych odcinkach w tej samej okolicy uatrakcyjni ulice dookoła placu Cyryla Ratajskiego.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Róże będą widoczne dla wszystkich osób korzystających z jezdni i chodników ulicy Libelta. W okolicy nie ma żadnych barier architektonicznych, a posadzenie roślin nie wpłynie negatywnie na dostępność chodników dla osób z niepełnosprawnościami ani rodziców z wózkami dziecięcymi.
Jednocześnie płotki dookoła mis drzewnych powstrzymają samochody przed ukośnym wjeżdżaniem na chodnik i teren tuż przy drzewach, co pomoże w uporządkowaniu parkowania.
Jednocześnie płotki dookoła mis drzewnych powstrzymają samochody przed ukośnym wjeżdżaniem na chodnik i teren tuż przy drzewach, co pomoże w uporządkowaniu parkowania.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Zakup róż (500zł za m2, 9 mis po 3m2, razem: 18*500zł) | 9 000 |
Zakup ogrodzenia ZAP-10-CHO-UL (słupki 80cm, drewno naturalne, połączone taśmą elastyczną)
ok. 8mb na misę/ szacunkowo 150zł za mb ogrodzenia |
11 000 |
Odbruki | 230 000 |
SUMA: | 250 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 5 000 |
Dodatkowe załączniki
Obsadzone misy drzew przy Urzędzie Miasta | 20240519_190752.jpg |
Puste misy drzew przy skrzyżowaniu ul. Libelta z ul. Działyńskich | 20240519_190926.jpg |
Puste misy drzew przy ul. Libelta pomiędzy pl. Ratajskiego a ul. Działyńskich | 20240519_190948.jpg |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami UMP przekazuje projekt do kolejnego etapu do zaopiniowania przez Zarząd Dróg Miejskich. Projekt dotyczy nieruchomości drogowych będących w zarządzie ZDM.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Michał Urbański, Kamila Żurek, w dniu 03.07.2024 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projekt rekomendowany do realizacji. Szczegółowy zakres prac oraz zastosowanych rozwiązań w zakresie zagospodarowania terenu zielenią wynikać będzie z opracowanej dokumentacji projektowej. Realizacja zadania do wysokości środków finansowych.Zespół Obradował w składzie: Krzysztof Olejniczak, Radosław Ciesielski, Piotr Libicki, Grzegorz Pluta, Izabella Kasprzak, Paulina Gowin-Sikora, Damian Koziński,Kryteria zasadnicze 1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO25. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2025 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie- Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie- Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie- Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie- Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 250 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 5 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 800 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 55 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie -
dodatkowa rekomendacja:
Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków (MKZ)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Przedstawiony projekt zlokalizowano na terenie zespołu urbanistyczno-architektonicznego Centrum Miasta wpisanego do rejestru zabytków pod nr A 231 decyzją z dnia 14.03.1980 r. na planowane prace konieczne jest uzyskanie pozwolenia konserwatorskiego. Miejski Konserwator Zabytków pozytywnie opiniuje projekt, jego realizacja korzystnie wpłynie na ład przestrzenny oraz poprawę estetyki ul. Libelta.Zespół Obradował w składzie: Aleksandra Dolczewska, Zuzanna Skoczylas
Opinie Komisji Dialogu Obywatelskiego:
-
dodatkowa rekomendacja:
KDO przy Wydziale Klimatu i Środowiska
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie KDO ds. środowiska opiniuje projekt pozytywnie, bez zastrzeżeń.Zespół Obradował w składzie: KDO ds. środowiska
Opinie Rad Osiedli:
- Administrator Osiedla - OSIEDLE STARE MIASTO