Łącznik pieszo-rowerowy Wartostrada i park JPII
Kategoria
projekt rejonowy duży >
10 - Świerczewo, Wilda, Zielony Dębiec
Nazwa projektu
Łącznik pieszo-rowerowy Wartostrada i park JPII
Skrócony opis projektu
Wybudowanie wygodnego łącznika pieszo-rowerowego z parku Jana Pawła II (Łęgi Dębińskie) z Wartostradą.
Opis projektu
Sytuacja aktualna:
Obecnie mieszkańcy Wildy mają utrudniony dostęp do Wartostrady i terenów nadwarciańskich.
Na długości 1,5 km brak jakiegokolwiek przejścia dla pieszych oraz przejazdu rowerowego.
Wzdłuż Drogi Dębińskiej jest dostęp na wysokości AWF-u (przejście dla pieszych, brak przejazdu rowerowego) oraz przy wiadukcie przy ul. Hetmańskiej - sytuacja zobrazowana w załączniku nr 1.
Stanowi to spore utrudnienie dla mieszkańców i skutecznie ogranicza możliwość swobodnego przemieszczenia się z parku JP II na Wartostradę oraz korzystania z obszaru wokół zrewitalizowanych w ostatnim czasie Łazienek Rzecznych.
Docelowa sytuacja:
Wybudowanie ścieżki pieszo-rowerowej w miejscu dzikiego "przedeptu" wzdłuż płotu działki (Bielniki), który znajduje się w przybliżeniu na wysokości skrzyżowania Dolnej Wildy z ul. Mariana Żelazka (szczegółowa mapka w załączniku). Wskazana lokalizacja nowej ścieżki piszo-rowerowej znacznie skróci czas i ułatwi dotarcie do Wartostrady mieszkańcom Wildy oraz stanowi najkrótszy i najatrakcyjniejszy wariant drogi pieszo-rowerowej do Wartostrady z Parku JP II (Łęgi Dębińskie). Jednocześnie warto dodać, że wskazany odcinek w naturalny sposób będzie stanowił przedłużenie nowowybudowanej infrastruktury pieszo-rowerowej wzdłuż ul. Żelazka, która kończy się przy skrzyżowaniu z Droga Dębińską. W załączniku mapka z przebiegiem proponowanej ścieżki.
Realizacja zgłoszonego projektu sprawi, że Wildzianie będą mogli się cieszyć w końcu wygodnym i bezpiecznym dostępem do terenów nadwarciańskich i Wartostrady, których aktualnie brakuje.
Obecnie mieszkańcy Wildy mają utrudniony dostęp do Wartostrady i terenów nadwarciańskich.
Na długości 1,5 km brak jakiegokolwiek przejścia dla pieszych oraz przejazdu rowerowego.
Wzdłuż Drogi Dębińskiej jest dostęp na wysokości AWF-u (przejście dla pieszych, brak przejazdu rowerowego) oraz przy wiadukcie przy ul. Hetmańskiej - sytuacja zobrazowana w załączniku nr 1.
Stanowi to spore utrudnienie dla mieszkańców i skutecznie ogranicza możliwość swobodnego przemieszczenia się z parku JP II na Wartostradę oraz korzystania z obszaru wokół zrewitalizowanych w ostatnim czasie Łazienek Rzecznych.
Docelowa sytuacja:
Wybudowanie ścieżki pieszo-rowerowej w miejscu dzikiego "przedeptu" wzdłuż płotu działki (Bielniki), który znajduje się w przybliżeniu na wysokości skrzyżowania Dolnej Wildy z ul. Mariana Żelazka (szczegółowa mapka w załączniku). Wskazana lokalizacja nowej ścieżki piszo-rowerowej znacznie skróci czas i ułatwi dotarcie do Wartostrady mieszkańcom Wildy oraz stanowi najkrótszy i najatrakcyjniejszy wariant drogi pieszo-rowerowej do Wartostrady z Parku JP II (Łęgi Dębińskie). Jednocześnie warto dodać, że wskazany odcinek w naturalny sposób będzie stanowił przedłużenie nowowybudowanej infrastruktury pieszo-rowerowej wzdłuż ul. Żelazka, która kończy się przy skrzyżowaniu z Droga Dębińską. W załączniku mapka z przebiegiem proponowanej ścieżki.
Realizacja zgłoszonego projektu sprawi, że Wildzianie będą mogli się cieszyć w końcu wygodnym i bezpiecznym dostępem do terenów nadwarciańskich i Wartostrady, których aktualnie brakuje.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Dolna Wilda, Mariana ŻelazkaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
łącznik z Wartostradą z dzielnicy Wilda i parku JP IIUzasadnienie realizacji projektu
Obecnie brak sensownego dostępu do Wartostrady od parku Jana Pawła II. Na Drodze Dębińskiej mamy tylko dostęp na wysokości AWF-u oraz przy wiadukcie na Hetmańskiej.
Na długości 1,5 km tj. większości długości dzielnicy Wilda brak dojścia dla pieszych oraz rowerzystów.
Potencjalni odbiorcy projektu:
- rowerzyści
- piesi
- osoby z niepełnosprawnościami ruchowymi
- mieszkańcy Wildy, Dębca, Świerczewa, osoby pragnące dostać się z Parku JP II do Wartostrady
Proponowany projekt w PBO wpisuje się w realizację Programu Rowerowego Miasta Poznania.
Na długości 1,5 km tj. większości długości dzielnicy Wilda brak dojścia dla pieszych oraz rowerzystów.
Potencjalni odbiorcy projektu:
- rowerzyści
- piesi
- osoby z niepełnosprawnościami ruchowymi
- mieszkańcy Wildy, Dębca, Świerczewa, osoby pragnące dostać się z Parku JP II do Wartostrady
Proponowany projekt w PBO wpisuje się w realizację Programu Rowerowego Miasta Poznania.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
TAK. Infrastruktura rowerowa w Poznaniu jest realizowana zgodnie ze Standardami Rowerowymi Miasta Poznania, a więc jest dostosowana do jak najszerszego grona mieszkańców.
Stworzenie wygodnej ścieżki pieszo-rowerowej sprawi, że komunikacja nie tylko rowerowa, ale też piesza, czy osób na wózkach inwalidzkich, będzie płynna, wygodna i bezpieczna.
Stworzenie wygodnej ścieżki pieszo-rowerowej sprawi, że komunikacja nie tylko rowerowa, ale też piesza, czy osób na wózkach inwalidzkich, będzie płynna, wygodna i bezpieczna.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
ścieżka pieszo-rowerowa,
przejście pieszo - rowerowe, sygnalizacja świetlna - potencjalne przesunięcie przejścia dla pieszych i połączenie z przejazdem rowerowym? |
80 000 |
SUMA: | 80 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Zal - mapka_projektu | Zal1.png |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami nie rekomenduje projektu do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami nie przekazuje projektu do kolejnego etapu. Projekt nie spełnia warunku określonego w regulaminie PBO § 3, ust. 14, pkt 2) tj. warunku znajdowania się terenu, na którym ma być realizowany projekt, w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta). Wskazana w projekcie działka jest własnością państwowej osoby prawnej.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
nie
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Michał Urbański, Kamila Żurek, w dniu 03.07.2024 r.
Nie złożono odwołania