Rowerowe Strzeszyn, Krzyżowniki-Smochowice
Kategoria
projekt rejonowy mały >
2 - Kiekrz, Krzyżowniki-Smochowice, Podolany, Strzeszyn
Nazwa projektu
Rowerowe Strzeszyn, Krzyżowniki-Smochowice
Skrócony opis projektu
Rowerem szybciej! Umożliwienie jazdy rowerem w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych - wdrożenie kontraruchu.
Opis projektu
Wprowadzenie kontraruchu rowerowego na spokojnych, jednokierunkowych, lokalnych, osiedlowych ulicach: Lubieńska, Arystofanesa, Wituchowska. Dzięki temu rowerzyści spokojnie i legalnie przejadą w obu kierunkach, dojeżdżając szybciej do domów, skracając sobie trasę i unikając ulic z intensywnym ruchem samochodowym.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Kontraruch: Lubieńska, Arystofanesa, WituchowskaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
-Uzasadnienie realizacji projektu
Rozwiązanie znane jest z innych krajów i miast. Sprawdza się w ostatnich latach również w Poznaniu. Obecnie w Poznaniu mamy już ponad 300 ulic z kontraruchami i kontrapasami. Jest to rozwiązanie bezpieczne i poprawiające komfort przemieszczania się rowerem po mieście, szczególnie na ulicach osiedlowych. Rozwiązanie to pozwala osobom poruszającym się rowerami na wybór alternatywnych, bezpiecznych tras w drodze do pracy, szkoły, czy podczas załatwiania spraw codziennych. Wprowadzenie kontraruchów wpływa również pozytywnie na ogólną poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego na danych ulicach.
Kwestie formalne:
Jeśli miasto posiada projekt, a nie ma zapewnionych środków na wdrożenie na ulicę z listy, jest ona realizowana priorytetowo.
Jeśli ulica z powyższej listy nie jest w zarządzie miasta lub już ma wdrożony kontraruch, jest pomijana.
Jeśli projekt koliduje z innym zadaniem miasta lub organ zarządzający ruchem nie wyrazi zgody na wdrożenie kontraruchu/kontrapasa, ulica jest pomijana.
Realizacja do wysokości środków.
Kwestie formalne:
Jeśli miasto posiada projekt, a nie ma zapewnionych środków na wdrożenie na ulicę z listy, jest ona realizowana priorytetowo.
Jeśli ulica z powyższej listy nie jest w zarządzie miasta lub już ma wdrożony kontraruch, jest pomijana.
Jeśli projekt koliduje z innym zadaniem miasta lub organ zarządzający ruchem nie wyrazi zgody na wdrożenie kontraruchu/kontrapasa, ulica jest pomijana.
Realizacja do wysokości środków.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Rowerem mogą poruszać się osoby młodsze i starsze, ludzie w pełni sprawni i z niepełnosprawnościami. W związku z tym uznaję ten projekt za zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
50 tys. zł - realizacja do wyczerpania środków | 50 000 |
SUMA: | 50 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami UMP przekazuje projekt do kolejnego etapu z prośbą o zaopiniowanie przez Zarząd Dróg Miejskich oraz Biuro Miejskiego Inżyniera Ruchu. Ulice Lubieńska, Arystofanesa, Wituchowska są w administracji ZDM.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Michał Urbański, Kamila Żurek, w dniu 03.07.2024 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projekt rekomendowany do realizacji. Przewidziana realizacji zadania do wysokości środków finansowych. Realizacja zadania oraz wydanie rekomendacji pozytywnej wyłącznie po pozytywnym zaopiniowaniu zgłoszenia przez Miejskiego Inżyniera Ruchu.Zespół Obradował w składzie: Krzysztof Olejniczak, Radosław Ciesielski, Piotr Libicki, Grzegorz Pluta, Izabella Kasprzak, Paulina Gowin-Sikora, Damian Koziński,Kryteria zasadnicze 1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO25. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2025 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie- Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie- Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie- Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie- Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 50 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 50 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 3 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie -
dodatkowa rekomendacja:
Biuro Miejskiego Inżyniera Ruchu
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Nie wnosimy uwag do przedmiotowego wniosku. Projektowana infrastruktura rowerowa powinna być zgodna z obowiązującymi przepisami i Standardami Rowerowymi dla Miasta Poznania. Priorytetowe zdanie w tej kwestii powinien mieć Zarząd Dróg Miejskich.Zespół Obradował w składzie: Łukasz Dondajewski, Maciej Teresiak
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE KRZYŻOWNIKI-SMOCHOWICE
Decyzja: Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęKarta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: nieUzasadnienie W trakcie spotkań informacyjnych i konsultacji z mieszkańcami te i przyległych ulic dotyczącymi zbierania uwag do projektu budowlanego oraz przedstawionego projektu stałej organizacji ruchu nie postulowano o dopuszczenie kontraruchu rowerowego , a w toku dyskusji nie uznano takiej potrzeby. W świetle powyższego projekt taki do realizacji na terenie Osiedla jest bezzasadnyZespół Obradował w składzie: Zespół obradował w składzie VI Sesji Rady Osiedla Krzyżowniki-SmochowiceKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - nieCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - nieCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - nieCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - nie - Administrator Osiedla - OSIEDLE STRZESZYN