Wilda-Dębiec-Świerczewo: rowerem na Wartostradę III
Kategoria
projekt rejonowy duży >
10 - Świerczewo, Wilda, Zielony Dębiec
Nazwa projektu
Wilda-Dębiec-Świerczewo: rowerem na Wartostradę III
Skrócony opis projektu
Kontynuacja zwycięskich projektów PBO2023-24: Poprawa bezpieczeństwa i komfortu pieszych oraz rowerzystów na Dolnej Wildzie.
Opis projektu
Kontynuacja zwycięskiego projektu do Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego - edycja 2023 i 2024! W ramach realizacji na Dolnej Wildzie od ul. Czechosłowackiej na południe powstał już pierwszy odcinek wydzielonej drogi dla rowerów i chodnika, a drugi jest w trakcie realizacji! Do remontu pozostaje odcinek najbliżej skrzyżowania z 28 Czerwca 1956 r. Wspólnymi głosami na ten projekt możemy dokończyć tę ważną dla mieszkańców Poznania trasę rowerową i pieszą!
Dolna Wilda, najpopularniejsza trasa rowerowa dla mieszkańców Dębca i Wildy, wymaga remontu po wschodniej stronie na odcinku od Drogi Dębińskiej do wiaduktu nad autostradą A2. To najkrótsza droga z Wartostrady do Wielkopolskiego Parku Narodowego, część europejskiego szlaku EuroVelo 9. Nawierzchnia z nierównych, pozapadanych i w wielu miejscach uszkodzonych płyt chodnikowych na drodze pieszo-rowerowej, zostanie zastąpiona równą, bitumiczną nawierzchnią, dzięki czemu znacznie poprawi się bezpieczeństwo oraz komfort pieszych, rodziców z wózkami, rowerzystów i innych użytkowników. Mieszkańcy Wildy, Dębca i Świerczewa zyskają wygodny dojazd do Lasu Dębińskiego, Wartostrady oraz wyjazd z Poznania w kierunku Lubonia i WPN.
Realizacja zadania do wysokości środków na odcinku wskazanym przez inspektorów utrzymania.
Dolna Wilda, najpopularniejsza trasa rowerowa dla mieszkańców Dębca i Wildy, wymaga remontu po wschodniej stronie na odcinku od Drogi Dębińskiej do wiaduktu nad autostradą A2. To najkrótsza droga z Wartostrady do Wielkopolskiego Parku Narodowego, część europejskiego szlaku EuroVelo 9. Nawierzchnia z nierównych, pozapadanych i w wielu miejscach uszkodzonych płyt chodnikowych na drodze pieszo-rowerowej, zostanie zastąpiona równą, bitumiczną nawierzchnią, dzięki czemu znacznie poprawi się bezpieczeństwo oraz komfort pieszych, rodziców z wózkami, rowerzystów i innych użytkowników. Mieszkańcy Wildy, Dębca i Świerczewa zyskają wygodny dojazd do Lasu Dębińskiego, Wartostrady oraz wyjazd z Poznania w kierunku Lubonia i WPN.
Realizacja zadania do wysokości środków na odcinku wskazanym przez inspektorów utrzymania.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Dolna WildaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
odcinek na Dębinie po wschodniej stronie ulicy od miejsca zakończenia realizacji projektu z PBO2024Uzasadnienie realizacji projektu
Proponowany projekt w PBO wpisuje się w realizację Programu Rowerowego Miasta Poznania. Dzięki realizacji zaproponowanej inwestycji poprawi się komfort i bezpieczeństwo ruchu rowerowego, a co za tym idzie więcej mieszkańców Poznania będzie mogło dojeżdżać do pracy i szkół na rowerach.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Infrastruktura rowerowa w Poznaniu jest realizowana zgodnie ze Standardami Rowerowymi Miasta Poznania, a więc jest dostosowana do jak najszerszego grona mieszkańców.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Wymiana nawierzchni ciągu pieszo-rowerowego na zgodną ze Standardami Rowerowymi Miasta Poznania | 795 000 |
SUMA: | 795 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
plan orientacyjny | Dolna Wilda.png |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami UMP przekazuje projekt do kolejnego etapu z prośbą o zaopiniowanie przez Zarząd Dróg Miejskich. Ulica Dolna Wilda znajduje się w administracji ZDM.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Michał Urbański, Kamila Żurek, w dniu 03.07.2024 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projekt rekomendowany do realizacji. Przewidziana realizacji zadania do wysokości środków finansowych. Ostateczny zakres realizacji określony zostanie przez dokumentację projektową oraz zatwierdzoną stałą organizację ruchu przez MIR.Zespół Obradował w składzie: Krzysztof Olejniczak, Radosław Ciesielski, Piotr Libicki, Grzegorz Pluta, Izabella Kasprzak, Paulina Gowin-Sikora, Damian Koziński,Kryteria zasadnicze 1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO25. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2025 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie- Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie- Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie- Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie- Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 795 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 800 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 120 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE ŚWIERCZEWO
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projekt nie dotyczy Osiedla SwierczewoZespół Obradował w składzie: Szymczak Artur, Potocka Anna, Wierzbicki Tomasz, Maćkowiak Marcin, Nowak Beata, Zygmunt Joanna, Przybyszewska Dominika, Pampuch Katarzyna, Sulanowska Jan, Marciniak PrzemysławKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak -
Administrator Osiedla - OSIEDLE WILDA
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Banach Krzysztof, Bonk-Hammermeister Dorota, Felcyn Jan, Gładysiak Piotr, Górecka Halina, Górska Karolina, Hołoga Izabela, Klockiewicz Zbyszko, Kmita Grzegorz, Krajewska Natalia, Krauze Jędrzej, Łubiński Daniel, Okraska-Kandziora Natalia, Olszak Konrad, Przygórska Małgorzata, Schneck Michał, Stec Sylwia, Szymański KarolKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak -
Administrator Osiedla - OSIEDLE ZIELONY DĘBIEC
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Rekomendujemy projektZespół Obradował w składzie: Rada Osiedla Zielony DębiecKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak