Ładnie mówię. Prosto chodzę. Profilaktyka przedszkolaków
Kategoria
Projekt ogólnomiejski duży
Nazwa projektu
Ładnie mówię. Prosto chodzę. Profilaktyka przedszkolaków
Skrócony opis projektu
Logopedia i gimnastyka korekcyjna dodatkowe zajęcia przedszkolne - profilaktyka dostępna dla wszystkich poznańskich przedszkolaków.
Opis projektu
W związku z rosnącą świadomością na temat wczesnej interwencji w zakresie rozwoju mowy i postawy ciała u dzieci proponuję, aby w poznańskich przedszkolach wprowadzić profilaktykę i terapię logopedyczną oraz gimnastykę korekcyjno – kompensacyjną jako zajęcia dodatkowe, ogólnodostępne i skierowane do wszystkich dzieci, we wszystkich grupach wiekowych. Obecnie na takie zajęcia mogą uczęszczać przedszkolaki, u których zdiagnozowano wady wymowy, czy wady postawy. Ćwiczenia prowadzone podczas zajęć należy dostosować do możliwości i potrzeb dziecka oraz rodzaju trudności. Są to zajęcia profilaktyczne, stanowią element wsparcia dla rodziców, którzy nie zawsze mają możliwość skorzystania z pomocy specjalisty. Wczesne wykrycie i skorygowanie ewentualnych nieprawidłowości w tych obszarach ma kluczowe znaczenie dla przyszłego zdrowia i sukcesu edukacyjnego dzieci.
Wszystkie dzieci uczęszczające do poznańskich przedszkoli. Projekt skierowany jest do dzieci we wszystkich grupach wiekowych tj. trzy-, cztero-, pięcio- i sześciolatków. Ważne jest, żeby od najmłodszych lat położyć nacisk na profilaktykę.
Wszystkie dzieci uczęszczające do poznańskich przedszkoli. Projekt skierowany jest do dzieci we wszystkich grupach wiekowych tj. trzy-, cztero-, pięcio- i sześciolatków. Ważne jest, żeby od najmłodszych lat położyć nacisk na profilaktykę.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Poznań, przedzkola, w których Miasto Poznań jest organem prowadzącym.Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Wszystkie poznańskie przedszkolaki.Uzasadnienie realizacji projektu
Aktualnie zajęcia dodatkowe z logopedii oraz gimnastyki korekcyjnej przeznaczone są wyłącznie dla dzieci, u których stwierdzono wady wymowy, czy wady postawy i są niewystarczające. Ograniczenie godzinowe powoduje, że nie wszystkie dzieci mogą korzystać z zajęć. Proponuję programem profilaktyki i terapii logopedycznej oraz gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej objąć wszystkie przedszkolne grupy wiekowe. Ważne jest, żeby od początku dzieci uczyły się poprawnej wymowy, jak również kształtowały prawidłową postawę ciała. Program można potraktować jako pilotażowy, ważne żeby wsparciem objęto wszystkie przedszkolaki.
Znaczenie Zajęć Logopedycznych
Problemy z mową i komunikacją są częstym zjawiskiem wśród przedszkolaków. Dodatkowe zajęcia logopedyczne pozwalają na: 1/ wczesne wykrywanie wad wymowy, 2/ poprawę umiejętności komunikacyjnych, 3/ wsparcie dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy.
Znaczenie Gimnastyki Korekcyjnej
Długotrwałe siedzenie, brak ruchu i niewłaściwe nawyki postawy prowadzą do wad postawy już we wczesnym wieku. Gimnastyka korekcyjna oferuje: 1/ profilaktykę i korekcję wad postawy, 2/ poprawę koordynacji ruchowej, 3/ promowanie zdrowego stylu życia.
Znaczenie Zajęć Logopedycznych
Problemy z mową i komunikacją są częstym zjawiskiem wśród przedszkolaków. Dodatkowe zajęcia logopedyczne pozwalają na: 1/ wczesne wykrywanie wad wymowy, 2/ poprawę umiejętności komunikacyjnych, 3/ wsparcie dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy.
Znaczenie Gimnastyki Korekcyjnej
Długotrwałe siedzenie, brak ruchu i niewłaściwe nawyki postawy prowadzą do wad postawy już we wczesnym wieku. Gimnastyka korekcyjna oferuje: 1/ profilaktykę i korekcję wad postawy, 2/ poprawę koordynacji ruchowej, 3/ promowanie zdrowego stylu życia.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Profilaktyka i wyrównywanie szans, programem objęte zostaną wszystkie poznańskie przedszkolaki. Inwestycja w zdrowie i rozwój najmłodszych mieszkańców przynosi liczne korzyści społeczności lokalnej, w tym:
1/ Redukcja przyszłych kosztów leczenia: Wczesna interwencja zapobiega rozwojowi poważniejszych problemów zdrowotnych, co zmniejsza obciążenie służby zdrowia.
2/ Zwiększenie poziomu edukacji: Dzieci z lepszymi umiejętnościami komunikacyjnymi i fizycznymi są bardziej gotowe do podjęcia nauki w szkole podstawowej.
3/ Wzrost świadomości zdrowotnej: Rodziny przedszkolaków uczą się, jak dbać o zdrowie swoich dzieci, co ma długoterminowy wpływ na całą społeczność.
1/ Redukcja przyszłych kosztów leczenia: Wczesna interwencja zapobiega rozwojowi poważniejszych problemów zdrowotnych, co zmniejsza obciążenie służby zdrowia.
2/ Zwiększenie poziomu edukacji: Dzieci z lepszymi umiejętnościami komunikacyjnymi i fizycznymi są bardziej gotowe do podjęcia nauki w szkole podstawowej.
3/ Wzrost świadomości zdrowotnej: Rodziny przedszkolaków uczą się, jak dbać o zdrowie swoich dzieci, co ma długoterminowy wpływ na całą społeczność.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
program profilaktyki i terapii logopedycznej oraz program gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej | 900 000 |
SUMA: | 900 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Opiniowanie projektu przez:
-
wydział/jednostka wiodący/a
:
Wydział Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Wydział Oświaty wskaże przedszkola do realizacji do wysokości środków.Zespół Obradował w składzie: Przemysław Foligowski, Piotr GarlaczKryteria zasadnicze 1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO25. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2025 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - nie dotyczy16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie- Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie- Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie- Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie- Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 900 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 900 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE OGRODY
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Zofia Martyńska, Agnieszka Maciejewska, Justyna Maciejewska-DębskaKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak