AS czyli AUTO-STOP Park&Go


Kategoria
Projekt ogólnomiejski duży
Nazwa projektu
AS czyli AUTO-STOP Park&Go
Skrócony opis projektu
Miejsca parkingowe wraz z wygrodzonym dojściem do plaży "Parkowa" nad Jeziorem Kiekrskim.
Opis projektu
Założeniem projektu jest przystosowanie istniejącego placu w b. ośrodku Policji przy ul. Chojnickiej 35, który wiele lat funkcjonował jako parking ośrodka szkoleniowo-wypoczynkowego, na miejsca postojowe dla samochodów, motocykli i rowerów osób korzystających z wypoczynku nad Jeziorem Kierskim, w szczególności z plaży "Parkowa" przy ul. ks. E. Nawrota, a przyszłościowo również z plaży w b. ośrodku Policji. Projekt pn. "AS czyli AUTO-STOP" dedykowany jest do szerokiego grona odbiorców - mieszkańców Poznania oraz gości. Ukształtowanie terenu oraz zachowana w dobrym stanie niemal cała droga dojścia od objętych projektem miejsc postojowych do plaży pozwoli, po niewielkim utwardzeniu odcinka ok. 100 m, na korzystanie z tego rozwiązania osobom z niepełnosprawnościami ruchowymi. Proponowane rozwiązanie pozwoli także na całoroczne korzystanie z miejsc parkingowych dla osób chcących się przesiąść na Poznańską Kolej Metropolitalną.
Przystosowanie polegałoby na:
1) zaprojektowaniu przystosowania placu wraz z dojściem do plaży;
2) oddzieleniu ogrodzeniem części nieopłotowanej placu;
3) wykonanie oznaczeń miejsc postojowych, renowację bramy wjazdowej wraz z systemem parkingowym (wariantowo: automatycznym z monitoringiem wizyjnym lub kontrolą osobową, albo zatrudnienie osoby obsługującej);
4) utwardzenie lub wyrównanie części drogi dochodzącej do plaży;
5) obustronnego oddzieleniu ogrodzeniem drogi dojścia z miejsc postojowych do plaży "Parkowa";
6) wykonanie monitoringu wizyjnego.
Opcjonalne, w celu zwiększenia bezpieczeństwa obiektu, można rozważyć możliwość pozasezonowego i/lub nocnego zamykania możliwości dojścia z miejsc postojowych na plażę proponowaną drogą.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

ul. Chojnicka 35

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

Na terenie byłego ośrodka Policji, wewnątrz działki nr 537/4, ark. 12, obr. 27 Kiekrz
Uzasadnienie realizacji projektu
Zaprojektowanie i wykonanie reaktywacji plaży nad Jeziorem Kierskim w ramach projektu Plażojada II spowodowało olbrzymi wzrost zainteresowania wypoczynkiem i rekreacją na plaży "Parkowa" nad Jeziorem Kierskim przy ul ks. E. Nawrota. Brak miejsc postojowych dla samochodów powoduje powstanie sporych komplikacji. W miesiącach letnich, szczególnie w weekendy, ul. ks. E. Nawrota staje się wręcz nieprzejezdna i utrudnia dojazd do plaży służbom ratunkowym, co już niejednokrotnie miało miejsce, a okoliczne miejsca postojowe (przy kościele oraz sklepach Biedronka i Lewiatan) usytuowane są na terenach prywatnych. Zaadaptowanie nieużywanego przez lata parkingu w b. ośrodku Policji oraz wydzielenie dojścia do plaży pozwoli rozwiązać problem z parkowaniem. Da również możliwość przystosowania miejsc postojowych do całorocznego użytkowania dla chcących skorzystać z transportu kolejowego, bowiem stacja kolejowa Kiekrz znajduje się ok. 70 m. od opisanego miejsca. Sąsiadujący zaś przystanek autobusowy oddalony o ok. 25 m stanowiłby dopełnienie ewentualnego węzła przesiadkowego.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
Projekt jest zgodny z zasadami projektowania. Uwzględnia potrzebę osób z niepełnosprawnościami. Jest kierowany do szerokiego kręgu odbiorców.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
oddzielenie istniejącego placu od zabudowań (uzupełnienie ogrodzenia) 60 000
wykonanie oznaczeń, renowacja bramy i system parkingowy 300 000
utwardzenie ok. 100 m odcinka drogi 300 000
obustronne ogrodzenie drogi do plaży wraz z ew. dodatkowymi bramami (materiał i robocizna) 300 000
monitoring wizyjny 200 000
projekt
50 000
SUMA: 1 210 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: 200 000
Dodatkowe załączniki
mapka koncepcji PBO2026-zal1.pdf
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Andrzej Fiszer
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami UMP przekazuje projekt do kolejnego etapu z prośbą o zaopiniowanie przez Wydział Sportu. Nieruchomość objęta projektem (obręb KIEKRZ ark. 12 dz. 537/4 i dz. 537/16) są w administracji Poznańskich Ośrodków Sportu i Rekreacji. Działki znajdują się w granicach obowiązującego mpzp "dla obszaru północno-zachodniego klina zieleni w Poznaniu część E - Otoczenie Jeziora Kierskiego", zatem wskazujemy również na potrzebę zaopiniowania projektu przez Wydział Urbanistyki i Architektury w zakresie zgodności z obowiązującym planem.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu: tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta): tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania: nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności: nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich: nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu: nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem: nie
Zespół obradował w składzie: Michał Urbański, Martin Radziwonka, w dniu 24.07.2024 r.

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Wydział Sportu
    Decyzja ostateczna po odwołaniu:
    Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE
    Uzasadnienie Rekomendacja negatywna
    Udokumentowanie kontaktu z Wnioskodawcą Spotkanie odwoławcze: 19/09/24 g. 13:00
    Zespół Obradował w składzie P.Pawełczak, P.Koralewski, R.Szymkowiak, Ł.Miadziołko, J.Muller
    Decyzja podjęta w pierwszym etapie:
    Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Złożone odwołanie
    Treść odwołania: Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta. Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie zarekomendował projekt do realizacji, Wydział Urbanistyki i Architektury zarekomendował do realizacji, natomiast POSiR zaopiniowały projekt negatywnie, uzasadniając swoją ocenę wysokimi kosztami utrzymania. Szacunkowe koszty wyliczone przez Jednostkę uważam za znacznie zawyżone, szczególnie w dwóch punktach: 1) wynagrodzenia dla stróżów 108 tys. zł; 2) utrzymanie infrastruktury: 80 tys. zł (w tym utrzymanie zieleni) rocznie! POSiR nie odniosły się również do wariantowości projektu, gdzie przewidziano opcjonalnie zastosowanie automatyki z monitoringiem wizyjnym, przez co można zmniejszyć koszty utrzymania o ok. 180 tys. rocznie (900 tys. zł w ciągu 5 lat). Ponadto, zgodnie z zapisami par 4 ust. 14 p. 3 Zasad i trybu Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2025, będącego załącznikiem nr 1 do uchwały Nr XCIX/1950/VIII/2024 Rady Miasta Poznania z dnia 26 marca 2024 r., stanowiący, że w przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli, koszty te można jeszcze zmniejszyć poprzez wprowadzenie opłat parkingowych obejmujących pozostałe godziny otwarcia parkingu. Jeżeli bowiem przyjąć, że parking byłby czynny w godzinach 6.00 - 22.00, to daje tygodniowo 112 godzin, czyli po odjęciu 25 godzin bezpłatnych, pozwala na objęcie opłatą 87 godzin i w efekcie zmniejszenie kosztów utrzymania. W związku z powyższym należało złożyć odwołanie od negatywnej decyzji Jednostki.
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: nie
    Uzasadnienie Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę Uzasadnienie POSIR: Szacunkowy roczny koszt utrzymania parkingu typu Park and Go przekracza regulaminowe 30% wartości projektu: § 4 Weryfikacja projektów 6) koszty utrzymania projektu, określone wstępnie przez wnioskodawcę i potwierdzone przez jednostkę merytoryczną, w kolejnych pięciu latach nie przekraczają łącznie 30% wartości zgłoszonego projektu; Wynagrodzenia dla stróżów: 108 000 PLN Utrzymanie infrastruktury: 80 000 PLN (w tym utrzymanie zieleni) Energia elektryczna i media: 20 000 PLN Ubezpieczenie: 10 000 PLN Koszty administracyjne: 15 000 PLN Sprzątanie i konserwacja: 20 000 PLN Całkowity szacunkowy roczny koszt: 253 000 PLN w skali roku. W trakcie pięciu lat jest to kwota: 1 265 000,00 zł.
    Zespół Obradował w składzie: Maciej Piekarczyk, Renata Szymkowiak, Paweł Koralewski.
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:
    • zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
    • innymi uchwałami Rady,
    • zarządzeniami Prezydenta
    - tak
    3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie
    4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak
    5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie
    6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO25. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak
    7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy
    8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie
    10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2025 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak
    12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie
    13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie
    14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie
    15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
    a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
    b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
    c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
    d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
    e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
    f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak
    16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii WUiA? - tak - Rekomendacja dodatkowa.
    - Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie
    16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie
    17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
    W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - tak
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 1 210 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 200 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 1 210 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 1 265 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - tak
  • dodatkowa rekomendacja: Wydział Urbanistyki i Architektury (WUiA)
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie Wskazany teren ul. Chojnicka 35 - Na terenie byłego ośrodka Policji, wewnątrz działki nr 537/4, ark. 12, obr. 27 Kiekrz Skrócony opis projektu Przystosowanie polegałoby na: 1) zaprojektowaniu przystosowania placu wraz z dojściem do plaży; 2) oddzieleniu ogrodzeniem części nieopłotowanej placu; 3) wykonanie oznaczeń miejsc postojowych, renowację bramy wjazdowej wraz z systemem parkingowym (wariantowo: automatycznym z monitoringiem wizyjnym lub kontrolą osobową, albo zatrudnienie osoby obsługującej); 4) utwardzenie lub wyrównanie części drogi dochodzącej do plaży; 5) obustronnego oddzieleniu ogrodzeniem drogi dojścia z miejsc postojowych do plaży "Parkowa"; 6) wykonanie monitoringu wizyjnego. Opcjonalne, w celu zwiększenia bezpieczeństwa obiektu, można rozważyć możliwość pozasezonowego i/lub nocnego zamykania możliwości dojścia z miejsc postojowych na plażę proponowaną drogą. Ocena Projekt obejmuje również część działki nr 537/16, ark. 12, obręb Kiekrz. Dla tego obszaru obowiązuje mpzp „Północno–Zachodniego Klina Zieleni” w Poznaniu,część E – Otoczenie Jeziora Kierskiego. Nieruchomość objęta projektem oznaczona symbolem 6Kz/US – tereny sportu i rekreacji w klinie zieleni. Zapisy mpzp dopuszczają tu m.in. lokalizację ciągów pieszych i rowerowych, parkingów wyłącznie jako parkingów w zieleni. Przez parking w zieleni – należy rozumieć parking naziemny, na którym każde 5 stanowisk postojowych przedzielone jest zielenią. Realizacja ewentualnego ogrodzenia – zgodnie z tzw. uchwałą krajobrazową.
    Zespół Obradował w składzie: Joanna Sumisławska, Beata Horoszko-Makarska, Agnieszka Walczak, Bartosz Putz

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.