Mali Dwujęzyczni Poznaniacy


Kategoria
Projekt ogólnomiejski mały
Nazwa projektu
Mali Dwujęzyczni Poznaniacy
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada wdrożenie w poznańskich żłobkach miejskich powszechnego wychowania w dwujęzyczności z językiem angielskim.
Opis projektu
Projekt zakłada wdrożenie we wszystkich poznańskich żłobkach miejskich programu powszechnego wychowania w dwujęzyczności w oparciu o język angielski. Projekt polega na systemowym zastosowaniu zabaw i aktywności wśród dzieci najmłodszych w celu wykształcenia zdolności do operowania językiem angielskim na późniejszych etapach w sposób naturalny i porównywalny z poziomem ojczystym. Projekt zakłada zastosowanie innowacyjnych i efektywnych działań oraz narzędzi edukacyjnych pozwalających dzieciom przyswoić sobie podstawowe kompetencje językowe i pozytywnie wpłynąć na ich dalszy rozwój. Wdrożenie projektu wychowania w dwujęzyczności opiera się na zastosowaniu systemu kontekstowych zabaw językowych i form aktywizacji łączących język angielski z językiem polskim. Realizowane są one codziennie w postaci przyjaznej dzieciom i łatwej do opanowania nawet przez opiekunów nie znających języka angielskiego. Wykorzystywane mogą być przy tym rozmaite zabawki edukacyjne i maskotki wzmacniające osiągany efekt. Wprowadzenie powszechnego i systemowego sposobu wychowania w dwujęzyczności pozwoli na przygotowanie dzieci do nauki drugiego języka w przedszkolu i szkole podstawowej bez konieczności pobierania dodatkowych korepetycji i pomocy pozaszkolnej w przyszłości. Projekt wychowania w dwujęzyczności zakłada pełne zanurzenie w drugim języku i naukę kontekstową. W efekcie dzieci w wieku żłobkowym zostaną przygotowane do radzenia sobie z rozmaitymi sytuacjami wymagającymi użycia języka angielskiego. Istotną rolę w projekcie pełnić będą rodzice dzieci, którzy nie tylko mogą śledzić postępy dzieci, ale również aktywnie włączyć się do całego procesu. Wychowanie w dwujęzyczności odbywa się zatem zarówno w placówkach, jak i w domu. Jest to ważne dla zachowania równowagi w rozwoju dziecka w pierwszych latach życia. Wprowadzenie dwujęzycznych aktywności w tym okresie pozwoli także na wzmocnienie kompetencji społecznych dzieci w latach kolejnych. Projekt wychowania w dwujęzyczności wprowadzony w poznańskich żłobkach opiera się na racjonalnych przesłankach i dowodach naukowych potwierdzających ogromny zysk jaki otrzymujemy z użytkowania drugiego języka tak jak osoby mówiące w nim od urodzenia.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Poznańskie żłobki miejskie

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

-
Uzasadnienie realizacji projektu
Wdrożenie wychowania w dwujęzyczności na poziomie żłobkowym jest innowacyjnym działaniem edukacyjnym, które dotąd nie było w takiej skali wdrażane w miastach wielkości Poznania. Etap żłobkowy jest jednak kluczowy dla kwestii rozwojowych dzieci. Dowody naukowe potwierdzają, że obecność drugiego języka, jak i samo wychowanie w dwujęzyczności przyczyniają się do lepszych zdolności poznawczych, pamięciowych i zdrowotnych osób dwujęzycznych. Wynika to z biologicznej konstrukcji człowieka i budowy ludzkiego mózgu. Ze względu na charakter polskiego systemu edukacji poziom żłobkowy jest zazwyczaj pomijany pomimo ogromnego znaczenia wszelkich działań edukacyjnych podejmowanych na najwcześniejszych etapach życia. Systemowa realizacja projektu pozwoli na włączenie dzieci z wszystkich rejonów Poznania i zaoferowanie rodzicom możliwości rozpoczęcia edukacji językowej znacząco wcześniej aniżeli przewiduje do polski system szkolnictwa. Dzięki wdrożeniu projektu dzieci w nim uczestniczące otrzymają przewagę dwujęzyczności, której dalsze wykorzystanie zezwoli na uzyskanie lepszych wyników w nauce nie tylko języka angielskiego, ale i innych przedmiotów na poziomie szkoły podstawowej.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
Projekt pozwala na uczestnictwo w aktywnościach wszystkim dzieciom w wieku żłobkowym, także ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
1 Materiały cyfrowe dla nauczycieli - 28 550 zł
2. Materiały cyfrowe dla rodziców - 84 003 zł
3. Szkolenia dla nauczycieli - 6 000,00 zł
4. Maskotki dla dzieci do realizacji aktywności językowych - 17 091,00 zł
5. Materiały drukowane dla nauczycieli do pracy w formie zabawy - 4 491,00 zł
6. Materiały drukowane stanowiące wyposażenie placówek – 36 882,00 zł
7. Motywacyjne materiały drukowane dla dzieci - 3 591,00 zł
8. Materiały drukowane dla nauczycieli - 17 991,00 zł
198 599
SUMA: 198 599
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników.
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Jarema Drozdowicz
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.

Opiniowanie projektu przez:

  • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie Okres do 3 roku życia dziecka to czas najbardziej intensywnego rozwoju. Dzieci uczą się bez przerwy, a najskuteczniej przychodzi im to, kiedy poznawanie świata przybiera formę zabawy. Nauka języka angielskiego poprzez zabawy ruchowe, śpiewanie i wykorzystywanie zabawek bazuje na naturalnym sposobie przyswajania wiedzy. Zajęcia będą organizowane w formie dostosowanej do wieku dzieci, w przyjazny i angażujący sposób, co pomoże w naturalny sposób wprowadzić język angielski do codziennego życia dzieci, stymulując ich rozwój poznawczy oraz umiejętności społeczne. Wdrożenie zajęć językowych w Poznańskim Zespole Żłobków, według przemyślanego i zaplanowanego programu, stanowić będzie inwestycję w edukację dzieci już na najwcześniejszym etapie ich rozwoju. Dzieci mając kontakt z językiem obcym od najmłodszych lat, rozwijać będą swoje zdolności językowe i komunikacyjne, co w dłuższej perspektywie ułatwi im naukę na późniejszych etapach edukacji.
    Zespół Obradował w składzie: Magdalena Pietrusik-Adamska, Klaudia Tomczak-Łątkowska, Karolina Koczorowska-Siwik
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:
    • zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
    • innymi uchwałami Rady,
    • zarządzeniami Prezydenta
    - tak
    3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie
    4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak
    5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie
    6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO25. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak
    7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy
    8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie
    10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2025 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak
    12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie
    13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie
    14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie
    15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
    a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
    b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
    c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
    d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
    e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
    f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - nie dotyczy
    16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie
    16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie
    17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
    W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - tak
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 198 599 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓW
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 200 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓW
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.