Nawierzchnia ulicy bł Marka z Aviano
Kategoria
Projekt ogólnomiejski duży
Nazwa projektu
Nawierzchnia ulicy bł Marka z Aviano
Skrócony opis projektu
Wyrównanie i poszerzenie nawierzchni ulicy bł Marka z Aviano, łączącej Mateckiego i Stróżyńskiego
Opis projektu
Ułożenie nowej, poszerzonej nawierzchni ulicy bł Marka z Aviano na Piątkowie, łączącej ulice Mateckiego i Stróżyńskiego, wraz z drogą dla rowerów i pieszych oraz pasami zieleni na poboczach. Oświetlenie drogi.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
ulica bł Marka z Aviano od ul. Teofila Mateckiego do StróżyńskiegoInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Poznań PiątkowoUzasadnienie realizacji projektu
Poprawa złego stanu jezdni i przepustowości bardzo ważnej dla wielu kierowców drogi.
Prawdopodobnie najważniejsza wśród bardzo krótkich ulic w Poznaniu i najkrótsza (około 150 m) wśród bardzo ważnych dróg z uwagi na codziennie duży ruch pojazdów.
Podczas zamknięcia szlabanu na przejeździe kolejowym w stronę Moraska wystarczy kilka samochodów oczekujących na bł Marka z Aviano na otwarcie przejazdu w stronę Moraska (w prawo w ul. Morasko) a ruch w stronę przeciwną - w ul. Mateckiego (skręt w lewo z bł Marka z Aviano) jest zablokowany.
Brak możliwości skorzystania z jakiegokolwiek objazdu czy wycofania się z blokady.
Najbliższa alternatywa dojazdu do osiedla przy Mateckiego to objazd około 2 km, Stróżyńskiego, Hulewiczów i Obornicką.
Modernizacja bardzo istotna dla sprawności ewentualnej akcji ratunkowej na osiedlu przy Mateckiego.
Prawdopodobnie najważniejsza wśród bardzo krótkich ulic w Poznaniu i najkrótsza (około 150 m) wśród bardzo ważnych dróg z uwagi na codziennie duży ruch pojazdów.
Podczas zamknięcia szlabanu na przejeździe kolejowym w stronę Moraska wystarczy kilka samochodów oczekujących na bł Marka z Aviano na otwarcie przejazdu w stronę Moraska (w prawo w ul. Morasko) a ruch w stronę przeciwną - w ul. Mateckiego (skręt w lewo z bł Marka z Aviano) jest zablokowany.
Brak możliwości skorzystania z jakiegokolwiek objazdu czy wycofania się z blokady.
Najbliższa alternatywa dojazdu do osiedla przy Mateckiego to objazd około 2 km, Stróżyńskiego, Hulewiczów i Obornicką.
Modernizacja bardzo istotna dla sprawności ewentualnej akcji ratunkowej na osiedlu przy Mateckiego.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Udogodnienie również dla osób z niepełnosprawnością poruszających się własnym pojazdem.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Nowy asfalt
chodnik zieleń na poboczach lampy uliczne |
600 000 |
SUMA: | 600 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 40 000 |
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami nie rekomenduje projektu do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami opiniuje projekt negatywnie i nie przekazuje do kolejnego etapu w związku z § 3 ust. 16 pkt. 2), załącznika nr 1 do uchwały Nr XCIX/1950/VIII/2024 RADY MIASTA POZNANIA z dnia 26 marca 2024 r. - ZASADY I TRYB POZNAŃSKIEGO BUDŻETU OBYWATELSKIEGO 2025, który stanowi, że do PBO25 nie mogą być zgłaszane projekty dotyczące nieruchomości, w odniesieniu do których zawarto umowę partycypacyjną z Miastem. Zgłoszony projekt dotyczy nieruchomości w odniesieniu do której zawarto taka umowę.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
tak
:: Tak, zawarta jest umowa partycypacyjna, z którą zgłoszony projekt może być niezgodny.
Zespół obradował w składzie: Michał Urbański, Kamila Żurek, w dniu 05.07.2024 r.
Nie złożono odwołania