Chodnik przy ul. Borówki
Kategoria
projekt rejonowy duży >
12 - Antoninek-Zieliniec-Kobylepole, Główna, Ostrów Tumski- Śródka-Zawady-Komandoria, Warszawskie-Pomet-Maltańskie
Nazwa projektu
Chodnik przy ul. Borówki
Skrócony opis projektu
Budowa nowego chodnika wzdłuż ul. Borówki na odcinku między skrzyżowaniem z ul.Darzyborską, a Żywiczną.
Opis projektu
Budowa nowego chodnika o szerokości ok. 2 metrów wzdłuż jezdni ul. Borówki bezpośrednio przy jezdni po stronie wschodniej (strona Osiedla Mieszkaniowego Darzybór oraz niepublicznych szkół podstawowych) wraz z zachowaniem w miarę możliwości istniejącej zieleni oraz przewidzeniem nowych nasadzeń drzew wzdłuż ciągu pieszego.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
od ulicy Darzyborskiej Borówki do Borówki ŻywicznaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
-Uzasadnienie realizacji projektu
Ul. Borówki jest obciążona dużym natężeniem ruchu samochodowego, szczególnie w godzinach szczytu. Znajdujące się przy niej dwie Niepubliczne Szkoły Podstawowe oraz coraz większe Osiedle Mieszkaniowe "Darzybór" nie dysponują bezpieczną infrastrukturą drogową dla pieszych. Ulica oraz okolice cieszą się coraz bardziej wzmożonym ruchem rowerowym z racji na lokalizację między dwoma przerwanymi ciągami pieszo-rowerowymi sieci poznańskiej oraz swarzędzkiej. Szeroki chodnik byłby jednym ze sposobów na domknięcie obu tras ważnego ciągu komunikacyjnego Poznań-Zalasewo/Swarzędz.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Obniżone krawężniki chodnika do poziomu jezdni w miejscu przejść dla pieszych będą dużym ułatwieniem dla osób przemieszczających się wózkiem inwalidzkim, z wózkiem dziecięcym czy na rowerze.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Budowa chodnika | 800 000 |
SUMA: | 800 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 1 000 |
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami przekazuje projekt do ZDMu.
Pas drogowy - ulica Borówki wraz z chodnikami (na odcinku od skrzyżowania Darzyborska/Borówki i Borówki/Żywiczna administrowana jest przez ZDM).
W związku z powyższym, prosimy ww. jednostki o zaopiniowanie projektu.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
tak
:: Z uwagi na opracowywany mpzp, prosimy MPU o wydanie opinii uzupełniającej.
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Martin Radziwonka i Kamila Żurek w dniu 19.06.2024 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Decyzja podjęta w pierwszym etapie: Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęNie złożono odwołaniaKarta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: nieUzasadnienie Budowa nowego odcinka wzdłuż ul. Borówki na odcinku między skrzyżowaniem z ul. Darzyborską a ul. Żywiczną bezpośrednio przy jezdni po stronie wschodniej wymaga budowy kanalizacji deszczowej oraz zapewnienie odbiornika wód deszczowych z tej kanalizacji. Obecnie funkcjonuje odwodnienie powierzchniowe do rowów drogowych. Ze względu na konieczność wykonania kanalizacji deszczowej szacuje się koszt realizacji projektu na 2.500.000 zł oraz okres projektowania przekraczający 2 lata. Do realizacji zadań w ramach PBO nie mogą być zgłaszane projekty, których wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest niezgodny z limitami finansowymi oraz w przypadku projektów, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych a następnie realizacja nie nastąpi w kolejnym roku budżetowym. (par. 3, ust. 16, pkt. 4) oraz par. 3, ust. 15. Załącznika nr 1 do uchwały nr XCIX/1950/VIII/2024 Rady Miasta Poznania z dnia 26 marca 2024 r.). Ze względu na szeroki zakres planowanej inwestycji oraz jej realizację w rejonie granic Miasta Poznania niezbędna jest w tym zakresie współpraca międzygminna.Zespół Obradował w składzie: Krzysztof Olejniczak, Radosław Ciesielski, Piotr Libicki, Grzegorz Pluta, Izabella Kasprzak, Paulina Gowin-Sikora, Damian Koziński,Kryteria zasadnicze 1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO25. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - tak10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2025 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - nie12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie- Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie- Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie- Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie- Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 800 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 1 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 2 500 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 40 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO25? - nieB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - tak -
dodatkowa rekomendacja:
Miejska Pracownia Urbanistyczna (MPU)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Wnioskowana budowa nowego chodnika od skrzyżowania z ul. Darzyborską do skrzyżowania z ul. Żywiczną, znajduje się w obszarze dla którego obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego terenów "rejonu ul. Darzyborskiej" w Poznaniu (Uchwała LXIX/807/LII/2001 Rady Miasta Poznania z dnia 18 września 2001 r.). Zgodnie z załącznikiem graficznym, ww. inwestycja znajduje się na terenie oznaczonym symbolem DaA47/Kl3 tj. teren drogi publicznej klasy lokalnej, na której wrysowane są szpalery drzew. W uchwale ustala się obowiązek lokalizacji chodnika po stronie południowo - wschodniej ulicy szerokości min. 2,0 m, a po stronie północno - zachodniej dwukierunkowej ścieżki rowerowej z ciągiem spacerowym - razem o szerokości min. 4,0 m. Jednocześnie informuję, że wnioskowana inwestycja znajduje się w granicach projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Darzybór" w Poznaniu (Uchwała o przystąpieniu Nr IX/119/VIII/2019 Rady Miasta Poznania z dnia 2 kwietnia 2019 r.). Zgodnie z załącznikiem graficznym, ww. inwestycja znajduje się na terenie oznaczonym symbolem 3KD-Z tj. teren drogi publicznej klasy zbiorczej, na której wrysowany jest rząd drzew. W projekcie uchwały ustala się dla terenów: 1KD-Z, 2KD-Z i 3KD-Z lokalizację: a) jezdni, b) chodników po obu stronach jezdni, c) co najmniej jednostronnej ścieżki rowerowej, z dopuszczeniem rezygnacji ze ścieżki rowerowej, w przypadku lokalizacji pasów rowerowych na jezdni.Zespół Obradował w składzie: Łukasz Olędzki Stanowisko ds. kształtowania relacji społecznych -
dodatkowa rekomendacja:
Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM)
Karta Oceny Projektu Uzasadnienie brak uwag PIMZespół Obradował w składzie: -----